هواپیمای حزب الله، نقطۀ عطفی در تاریخ مقاومت مردمی

هواپیمای حزب الله، نقطۀ عطفی در تاریخ مقاومت مردمی
جمعه 21 مهر 1391 - 19:24

بيروت(العالم)- کارشناس لبناني امور نظامي و استراتژيک گفت: ورود هواپيماي مقاومت به فلسطين اشغالي، نقطه عطفي مهم در تاريخ مقاومت مردمي در جهان است و باعث شد رژيم اشغالگر قدس ديگر نتواند آزادانه درباره جنگ تصميم بگيرد.

دكتر امين حطيط در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: رژيم صهيونيستي بر اساس زور تشكيل شد و در اين زمينه فناوري را مورد استفاده قرار داد، لذا براي مقابله با آن بايد فناوري این رژیم را - به عنوان محور برتري استراتژيك آن- در هم شكست. عبور هواپيماي مقاومت از موانع راداري اسراييل ثابت كرد كه برتري فناوري رژيم صهيونيستي از هم پاشيده است، و این موضوع علامت سوالي بزرگ در برابر آينده رژيم قرار داده و بیانگر اضمحلال قدرت آن است.

وی در ادامه تصریح کرد: كارشناسان معتقدند كه رژيم اشغالگر صهيونيستي موجوديت خود را در صورت " شكست ميداني " يا " بروز رقيبي تكنولوژيك " در خطر مي بيند لذا مجدانه تلاش مي كند كه ايران را از دست يابي به پيشرفت تكنولوژيك منع كند . 

کارشناس لبنانی افزود: اين نخستين بار در تاريخ مقاومت مردمي در جهان است كه مقاومت يا گروه هاي نظامي غيردولتي از چنين توانائي هوائي برخوردار مي شوند و مي توانند اطلاعاتي را درباره پايگاه هاي دشمن به دست بياورند . 

حطيط درباره قضيه لبنان نيز گفت: كساني كه مي گفتند مقاومت وظيفه خود را انجام داده است و هم اكنون بايد سلاح خود را به دولت تحويل بدهد، پس از قضيه هواپيماي شناسائي با واقعيت جديدي مواجه خواهند شد . مقاومت از طريق هواپيماي شناسائي مذكور خود را به عنوان قدرت نظامي تأثيرگذار در همه منطقه مطرح کرد.

حطيط افزود: يكي از مهمترين پيامدهاي قضيه هواپيماي شناسائي اين است كه رژيم صهيونيستي به عجز خود پي خواهد برد و تصميمي براي جنگيدن اتخاذ نخواهد كرد و تهديدهاي مكررش را فراموش خواهد كرد. انصراف رژيم صهيونيستي از اتخاذ تصميم جنگ، تحولي استراتژيك در منطقه محسوب مي شود. رژيم صهيونيستي با این پرواز هواپيماي شناسائي دریافت كه قدرت حفاظت از جبهه داخلي خود را ندارد.

پربیننده ترین خبرها