سخنگوی ارتش لیبی: هیچ پایگاه نظامی خارجی در لیبی وجود ندارد

سخنگوی ارتش لیبی: هیچ پایگاه نظامی خارجی در لیبی وجود ندارد
پنج‌شنبه 19 مهر 1397 - 13:37

سخنگوی رسمی ارتش لیبی اعلام کرد که هیچ پایگاه نظامی روسی یا غیر روسی در لیبی وجود ندارد.

العالم- لیبی

سرتیپ«احمد المسماری» در کنفرانس خبری در شهر بنغازی لیبی گفت که هیچ پایگاه نظامی روسی و یا غیر روسی در لیبی وجود ندارد و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در این باره صحت ندارد.

المسماری اظهار داشت که «آنچه روزنامه انگلیسی "سان" ذکر کرده صحت ندارد و هیچ پایگاه روسی و یا غیر روسی در لیبی وجود ندارد».

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در خصوص وجود سلاح روسیه در لیبی تصریح کرد که این سلاح‌ها در لیبی وجود دارد چرا که سلاح ارتش لیبی کاملا روسی است و ما ۲۰ میلیون قطعه سلاح، موشک دفاع هوایی، زمینی و دریایی روسی در اختیار داریم.

سخنگوی ارتش لیبی همچنین هدف از اخبار منتشر شده در روزنامه انگلیسی «سان» و دیگر رسانه‌ها در خصوص تحرکات روسیه در لیبی را کم اهمیت جلوه دادن دستآوردهای ارتش لیبی از جمله دستگیری «هشام عشماوی» تروریست خطرناک مصری برشمرد.

روزنامه انگلیسی «سان» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه دولتی نوشته بود که دستگاه اطلاعاتی انگلیس به «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور ابلاغ کرده که «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه می‌خواهد لیبی را به سوریه دیگری تبدیل کند».

این روزنامه همچنین نوشت که پوتین برای تأثیرگذاری بر غرب در لیبی تلاش می‌کند و هدف اصلی او نیز سیطره بر بزرگ‌ترین جاده مهاجرت غیرقانونی به اروپاست.

عقیله صالح: فائز السراج توان رهبری لیبی را ندارد

«عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان لیبی می‌گوید که دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» که از سوی جامعه جهانی نیز به رسمیت شناخته شده، ضعیف است و توان رهبری لیبی را ندارد.

وی تصریح کرد: «زمانیکه موضوع اعطای رأی اعتماد مجلس به دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج مطرح شد من از جمله مخالفان بودم زیرا به عقیده من این دولت ضعیف است و در این مرحله دشوار کشور توان رهبری لیبی را ندارد.»

صالح تصریح کرد که پس از گذشت نزدیک به دو سال دولت وفاق ملی هیچ دستآوردی مهمی از جمله گسترش امنیت و ایجاد اتحاد بین موسسات دولت حاصل نکرده است.

دیدار فرستاده سازمان ملل با دبیرکل ناتو

«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی و «استیفانی ویلیامز» معاون وی در امور سیاسی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار کردند.

بنابر گزارش وبگاه «بوابة إفریقیا»، سلامه و ویلیامز در این دیدار به تشریح تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی لیبی پرداختند.

دبیرکل ناتو اخیرا بر آمادگی ناتو برای حمایت از لیبی جهت احیای دستگاه‌های امنیتی و نظامی آن به منظور برقراری امنیت و ثبات در این کشور تأکید کرده بود.

فارس

 

پربیننده ترین خبرها