كارشناس فلسطيني:

عمليات "ايوب" رخنه به عمق استراتژیک اسرائيل بود

 عمليات
شنبه 22 مهر 1391 - 08:45

رام الله (العالم) ـ كارشناس مسائل رژيم صهيونيستي، عمليات منحصر به فرد هواپيماي شناسايي "ايوب" توسط مقاومت لبنان و پرواز آن بر فراز منطقه پوشش دفاع هوايي رژيم صهيونيستي را يك رخنه تكنولوژيك و لجستيك به عمق به اصطلاح قدرت و توان استراتژيک رژيم صهيونيستي دانست كه بر تكنولوژي پيشرفته "هايتك" استوار است.

سميح شبيب شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اين كه رژيم صهيونيستي داشتن اين تكنولوژي پيشرفته را راز بقا و برتري خود مي داند و علاوه بر افتخار به آن همواره جنگهايش را با اعتماد به آن آغاز مي كند، تأكيد كرد: عمليات ايوب با برتري تكنولوژيكي و دقت فوق العاده اي انجام شد و اين عمليات در زمينه ارسال پيام به عمق نيروي رژيم صهيونيستي و توان هسته اي، موشكي و تهاجمي آن از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.

وي گفت: اين هواپيما به نزديكي محدوده پايگاه نيروي هسته اي استراتژيك رژيم اشغالگر قدس رسيد كه اين امر به ويژه در معادله نزاع منطقه اي و استراتژيكي خطر بزرگي براي رژيم اشغالگر به شمار مي آيد.
اين كارشناس فلسطيني افزود: آنچه در روزنامه هاي اسرائيلي و رسانه ها به آن پرداخته شد بسيار كمتر از حجم آن چيزي بود كه عملا اتفاق افتاد و عمليات "ايوب" به منزله يك نوع رخنه غير عادي بود و اما رژيم صهيونيستي تلاش كرد تا اهميت آن را در نظر افكار عمومي آن رژيم كمتر از سطح واقعي آن نشان دهد.
شبيب همچنين اظهار داشت: در هم شكستن ساختارهاي رژيم صهيونيستي نيازمند تلاش هاي فراوان و مقتدرانه منطقه اي و بين المللي است. زيرا اين رژيم، به عنوان رژيمي اشغالگر و خصمانه، براساس تهديد علني ديگران استوار است.
اين كارشناس فلسطيني خاطر نشان كرد: رژيم صهيونيستي حزب الله را يك طرف اصلي و تأثيرگذار به شمار مي آورد بنابراين عمليات تهديد آميز "ايوب" با اين هدف از سوي حزب الله انجام شد تا به صهيونيست ها اعلام كند كه تهديدات كاملا دو طرفه است و دوره قدرت مطلق و يكه تازي رژيم صهيونيستي به سر آمده است.
يادآور مي شود سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان روز پنج شنبه مسئوليت عمليات منحصر به فرد ارسال هواپيماي بدون سرنشين شناسايي "ايوب" به آسمان سرزمين هاي اشغالي، كه روز شنبه 15(مهر ماه) صورت گرفت، و عبور صدها كيلومتري آن از سيستم دفاع هوايي رژيم صهيونيستي و پرواز برفراز تأسيسات و مراكز حساس و مهم آن رژيم را به عهده گرفت. 
دبيركل حزب الله لبنان اين عمليات را "شهيد حسن ايوب" ناميد و گفت: وي از نخستين مؤسسان اين سلاح در حزب الله بود و ما اين هواپيما را "ايوب" مي ناميم.

هواپيماي مزبور پس از طي صدها كيلومتر و انجام ماموريت بر فراز سرزمين هاي اشغالي، توسط نيروهاي اشغالگر در نزديكي رآكتور هسته اي ديمونا مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.
8/13- 17:41- tok

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها