اعطای جایزه نوبل به حماقت

اعطای جایزه نوبل به حماقت
شنبه 22 مهر 1391 - 10:43

اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا، با وجود تبديل شدن اين اتحاديه به "مجموعه اي از کشورهاي ورشکسته اقتصادي" با اعتراض‌هاي بسياري در رسانه ها و مطبوعات اروپايي همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "دیلی میل"  در مطلبی تحت عنوان "جایزه صلح نوبل به حماقت" تصاویری را از تظاهرکنندگان یونانی هنگام سفر "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان به آتن منتشر کرد که مردم در آن  لباسهای نظامی ارتش "نازی" را به تن کرده بودند.

شدیدترین انتقادها نیز در روزنامه آلمانی "دویچه زایتونگ" در مطلبی تحت عنوان "پاداشی برای گذشته و هشداری به آینده" منتشر شد.

این روزنامه آلمانی، اعطای این جایزه را زیر سئوال برده و تأکید می کند: اتحادیه اروپا به مجموعه ای از کشورهای ورشکسته اقتصادی تبدیل شده که حتی درباره بزرگترین طرح اقتصادی مشترک و پول واحد با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

روزنامه آلمانی "بیلد" نیز در مطلبی این سئوال را مطرح کرد که چه کسی این جایزه را تحویل می گیرد؛ "آیا باروزو و گروه او اکنون مستحق دریافت این جایزه هستند؟!".

روزنامه فرانسوی "لیبراسیون" نیز تأکید کرد: اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا در این برهه زمانی جرأت بسیار زیادی می خواهد؛ زیرا تردیدهای بسیاری در خصوص سرنوشت این اتحادیه و بحرانی که با آن مواجه شده، به وجود  آمده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها