تناقض‌گویی کلینتون درباره انقلابهای عربی

تناقض‌گویی کلینتون درباره انقلابهای عربی
شنبه 22 مهر 1391 - 11:18

وزير امورخارجه آمريکا در اظهاراتي کاملا متناقض با مواضع رسمي اين کشور درقبال انقلابهاي عربي، مدعي شد که آمريکا حمايت از اين انقلابها را يک "ضرورت راهبردي" مي داند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هیلاری کلینتون" ادعا کرد: آمریکا هیچگاه از حمایت از دمکراسی‌های نوپا عقب نشینی نمی کند؛ زیرا عقب نشینی در این موضوع اشتباهی راهبردی است که برای منافع و ارزشهای ما بسیار پر هزینه خواهد بود.

درحالیکه آمریکا در جریان انقلاب مصر، آشکارا تا آخرین لحظه از رژیم حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر حمایت کرد، کلینتون در مرکز مطالعات راهبردی آمریکا گفت که چند هفته قبل از آغاز انقلاب مصر در نشستی در دوحه، به سران عرب در خصوص "ناپدید شدن ستون های منطقه زیر شن" هشدار داده بود.

وزیر امورخارجه آمریکا بدون اشاره به سکوت کشورش در خصوص انقلاب مردم بحرین و خیزش عربستانی ها که از یک سال پیش و همزمان با انقلابهای عربی آغاز شده، مدعی شد: از نظر آمریکا حمایت از تحولات به سوی دمکراسی فقط یک مسأله آرمانی نیست؛ بلکه یک ضرورت راهبردی به شمار می آید.

کلینتون ادامه داد: پیش بینی نتایج عملیات انتقال به سوی دمکراسی هنوز زود است؛ ولی بدون شک آمریکا در این نتایج سهم بزرگی خواهد داشت.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها