اردوغان: «لانه تروریست‌ها» در شرق فرات پاکسازی می شود

اردوغان: «لانه تروریست‌ها» در شرق فرات پاکسازی می شود
جمعه 20 مهر 1397 - 14:54

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه ارتش این کشور را از خائنان و عاملین کودتای نافرجام پاکسازی کرده، گفت به‌زودی شرق رود فرات را هم از تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد.

العالم - ترکیه

اردوغان طی سخنرانی در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه افسری در استان «اسپارتا» گفت: «انشالله به زودی ما با کمک تکاوران خود، لانه‌های تروریست‌ها در شرق رود فرات را منهدم می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با بیان اینکه ارتش ترکیه طی چند سال اخیر موفقیت‌های بسیاری در پاکسازی تروریست‌ها از جنوب مرزهای این کشور به‌دست آورده، توضیح داد: «ما با چنان قدرتی به سازمان‌های تروریستی در داخل کشور ضربه زدیم که در تاریخ خود تجربه نکرده بودند».

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد مجدد از حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، تاکید کرد: «کسانی که به تعهداتی که به ما داده بودند (برای عقب‌راندن کُردها از شمال سوریه) و حتی ما را تحریم کردند، متوجه خواهند شد که ضرر زیادی را متحمل شده‌اند».

اردوغان با اشاره به بازداشت مظنونان زیادی به اتهام همکاری با عاملین کودتای نافرجام ۱۵ جولای، افزود: «ما ارتش را از وجود خائنان پاکسازی کردیم».

وی با بیان اینکه حتی حملات و جنگ اقتصادی اخیر علیه ترکیه هم نتوانسته مانع پیشرفت آن شود، گفت: «ما هم‌اکنون سیزدهمین کشور بزرگ جهان از نظر موازنه قدرت و هفدهمین کشور از نظر درآمد ملی هستیم».

پربیننده ترین خبرها