سفر ابراهیمی پس از آنکارا به بغداد

سفر ابراهیمی پس از آنکارا به بغداد
شنبه 22 مهر 1391 - 13:11

اخضر ابراهيمي در چارچوب تلاش براي ايجاد برون‌رفت از بحران سوريه و متوقف کردن حمايت‌هاي مالي و تسليحاتي برخي کشورهاي عربي حوزه خليج فارس و ترکيه دوشنبه عازم بغداد مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اخضر ابراهیمی امروز از عربستان راهی ترکیه شد و با احمد داود اغلو وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات سوریه با وی گفتگو کرد.

هفته گذشته در حادثه‌ای کاملا مشکوک چند راکت از خاک سوریه به خاک ترکیه شلیک شد که ارتش ترکیه در واکنشی کاملاً شتابزده و بدون بررسی موضوع مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داد و به تنش موجود بین دو کشور افزود.

آنکارا روز پنج‌شنبه نیز در اقدامی، که مغایر با قوانین بین‌المللی توصیف شد، یک فروند هواپیمای مسافربری سوریه را در آنکارا مجبور به فرود کرد.

همچنین در ادامه سیاست‌های تنش‌زای ترکیه در منطقه، جنگنده‌های این کشور روز جمعه نیز عملیات بالگردهای سوری را در خاک این کشور با اخلال مواجه کردند.

به گفته سخنگوی نخست‌وزیر عراق، اخضر ابراهیمی پس از آنکارا روز دوشنبه راهی بغداد خواهد شد. ابراهیمی پیش از این در اواسط ماه سپتامبر به خاورمیانه سفر کرد.

سفر وی در قاهره با دیدار با «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب و «حمد بن جاسم» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر آغاز شد و پس از آن وی در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

 اخضر ابراهیمی تاکنون تلاش‌هایش را متمرکز متقاعد کردن ترکیه، عربستان و قطر کرده تا این سه کشور از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی از گروه‌های مسلح در سوریه دست بردارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها