ماجرای دیدار آذری جهرمی با مدیرعامل تلگرام در تهران + فیلم

جمعه 20 مهر 1397 - 18:08

وزیر ارتباطات در برنامه دست خط گفت: در تهران با دورف دیدار داشتم و این چیز پنهانی نیست.

العالم- ایران/ سیاسی 

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در برنامه دست خط با بیان اینکه در تهران با پاول دورف مدیرعامل تلگرام دیدار داشتم گفت: این چیز پنهانی نیست. 

وی افزود: در برابر تهدید بین المللی قرار گرفته ایم.نمیتوان گفت بدون ارتباط با دنیا فقط با خودمان ارتباط داشته باشیم.نگاهمان باید درونگرا و همزمان برون نگر باشد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: آنچه در این برهه زمانی بیشتر دیده میشود شکاف طبقاتی بین مردم است؛
زندگی ما مسئولان بیشتر مورد توجه قرار میگیرد, باید در کنار مردم باشیم.

آذری جهرمی اظهار داشت : یکی از پیامرسان ها ادعا داشت که می تواند به ۲۰ میلیون نفر خدمات دهد، این حرف حرفی تبلیغاتی بود و با واقعیت همخوانی نداشت، وقتی نتوانستند تقصیر را بر گردن وزارت ارتباطات انداختند.

وی با بیان اینکه هاتگرام و تلگرام بنا بر تصمیم مرکز ملی فضای مجازی و برای دوره گذار از فیلترینگ تلگرام، به فعالیت خود ادامه دادند، افزود: ما در دی ماه ۹۶ در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کردیم که امنیت نسخه‌های غیررسمی تلگرام را تائید نمی‌کنیم.

آذری جهرمی گفت: من مسئول بستن این شبکه‌ها نیستم و خدمات‌دهندگان دسترسی، بنا به حکم قضایی، موظف به بستن شبکه‌های فضای مجازی هستند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: عده ای دنبال این نیستند که پیام رسان های بومی در جامعه شکل بگیرد بلکه دنبال این هستند که توقعات جامعه را بالا برده و ظرفیت های داخلی خوب در جامعه را نادیده بگیرند.

آذری جهرمی با بیان اینکه مدینه فاضله برخی قطع اینترنت است، اظهار داشت: این در حالی است که ظرفیت فضای مجازی برای بسیاری از اقدامات ظرفیت بسیار خوبی است و برای مثال در بسته شدن کانال های ضدانقلاب در حوادث دی ماه ۹۶ اجماع کاربران توئیتر و فشار افکار عمومی باعث بسته شدن کانال های ضدانقلاب توسط شبکه اجتماعی تلگرام شد.

پربیننده ترین خبرها