واکنش حماس به پهپاد حزب‌الله

واکنش حماس به پهپاد حزب‌الله
شنبه 22 مهر 1391 - 14:19

يکي از رهبران ارشد حماس پرواز پهپاد حزب‌الله بر فرازفلسطين اشغالي را موفقيت بزرگ و راهبردي براي حزب‌الله دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود الزهار، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اقدام حزب‌الله را در به پرواز درآوردن هواپیمای شناسایی «ایوب» بر فراز عمق فلسطین اشغالی موفقیت راهبردی بزرگ توصیف کرد.

روزنامه الانتقاد به نقل از وی نوشت: حزب‌الله رویارویی سیاسی و روانی علیه اسرائیل را در پیش گرفته است و ارسال هواپیمای شناسایی بر فراز فلسطین اشغالی نیز موفقیت راهبردی صد در صد است و تاثیرهای آن بر رهبران اسرائیل بسیار زیاد است.

الزهار افزود: در زمانی که اسرائیل ایران را تهدید می‌کند، اقدام حزب الله در این خصوص موفقیت برای حزب‌الله و گامی موفقیت‌آمیز برای ایران در جنگ روانی علیه اسرائیل است.

الزهار درباره روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: روابط ما مبتنی بر وابستگی نیست بلکه مبتنی بر برابری در روابط است. ایران بر اساس معتقدات دینی از مسئله فلسطین حمایت می‌کند و این روابط مستمر است.

وی گفت: حمایت ایران از مسئله فلسطین به دور از منفعت طلبی یا قید و شرطی صورت می گیرد و  این حمایت آن مستمر است. سفر ما نیز به آن در چارچوب همکاری مشترک صورت می‌گیرد.

الزهار خاطرنشان کرد: موضع حماس ثابت است و آن این است که در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نکند. ما میهمانان کشورهای عربی هستیم. حماس درباره مسئله سوریه موضع بی‌طرفی اتخاذ کرده است.

پربیننده ترین خبرها