جعبه سياه رازهاي عمر سليمان در رياست جمهوري مصر

جعبه سياه رازهاي عمر سليمان در رياست جمهوري مصر
شنبه 22 مهر 1391 - 15:13

در آخرين حلقه از زنجيره کارشکني در برابر تلاش‌هاي محمد مرسي براي پاک‌سازي نظام از عوامل رژيم مبارک، رئيس دفتر عمر سليمان، رئيس سابق سازمان اطلاعات مصر، به نهاد رياست جمهوري راه يافت.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در حالی که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر، به منظور تحقق اهداف انقلاب، تلاش برای پاک‌سازی عوامل رژیم مبارک را در دستور کار قرار داده است، کارشکنی‌های عوامل رژیم سابق همچنان به عنوان مهم‌ترین مانع در برابر تحقق این هدف ادامه دارد.

در این راستا، روزنامه الوطن مصر نوشت: سرلشکر «حسین کمال» با توجه به پست جدیدی که در نهاد ریاست جمهوری مصر به عهده گرفته است، محمد مرسی را در سفر به اجلاس سران در اتیوپی همراهی کرد.

سرلشکر حسین کمال، پیش از این رئیس دفتر و از عوامل بسیار نزدیک به عمر سلیمان رئیس سابق سازمان اطلاعات مصر در دوره ریاست جمهوری حسنی مبارک بود و در رسانه‌ها به نام «جعبه سیاه رازهای عمر سلیمان» معروف است.

نخبگان مصری با آگاهی از رابطه نزدیک سرلشکر حسین کمال با عمر سلیمان، به این خبر پرداخته و درباره راه‌یابی او به نهاد ریاست جمهوری مصر هشدار دادند.

مرسی در آخرین اقدام در راستای تحقق اهداف انقلاب، دادستان کل مصر را برکنار کرد، زیرا او عوامل کشتار تظاهر کنندگان را در واقعه شترسواران، که طی آن شمار زیادی از مردم به دست شترسواران شمشیر به دست کشته و زخمی شدند، تبرئه کرد، اما کارشکنی‌ها بار دیگر جلوی این اقدام مردمی و انقلابی مرسی را گرفت و دادستان کل مصر در پست خود ابقا شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها