تحریم گسترده کنفرانس سرمایه‌گذاری در عربستان از سوی رسانه‌ها و شرکت‌های آمریکایی

تحریم گسترده کنفرانس سرمایه‌گذاری در عربستان از سوی رسانه‌ها و شرکت‌های آمریکایی
شنبه 21 مهر 1397 - 07:56

یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت ایندیانا از استیون منوچین -- وزیر خزانه‌داری آمریکا -- خواست برنامه سفر خود به عربستان سعودی و شرکت در کنفرانس اقتصادی ریاض را به دلیل ابهامات پرونده جمال خاشقچی لغو کند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رویترز جیم بنکس روز جمعه در توییتر نوشت منوچین «باید سفر خود را به عربستان سعودی در چند روز آینده لغو کند؛ مادامی که جهان پاسخ پرسش‌های خود را بگیرد که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول چه بر جمال خاشقچی گذشته است.»

ساعاتی پیش از آن استیون منوچین در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته بود «نگران وضع آقای خاشقچی است،» اما همچنان قصد دارد در این کنفرانس حضور یابد.

کنفرانسی که قرار است در ماه اکتبر (مهر) در ریاض با موضوع آینده سرمایه‌گذاری برگزار شود تحت تاثیر گزارش‌هایی که درباره جمال خاشقچی منتشر شده، سرنوشت مبهمی یافته است.

شماری از موسسات رسانه‌ای برجسته آمریکا، روزنامه‌نگاران و مدیران شرکت‌های تجاری بزرگ (از جمله نیویورک‌تایمز، اکونومیست و دارا خسروشاهی، مدیرعامل شرکت اوبر) اعلام کرده‌اند در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد. شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی نیز روز جمعه اعلام کرد به دلیل پرسش‌های دنباله‌داری که درباره ناپدید شدن جمال خاشقچی وجود دارد، از حضور در این کنفرانس انصراف می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها