بیانیه دفتر عبدالمهدی درباره نامزدهای تصدی وزارت

بیانیه دفتر عبدالمهدی درباره نامزدهای تصدی وزارت
شنبه 21 مهر 1397 - 13:24

دفتر عادل عبدالمهدی خلاصه نتایج نهایی ثبت نام الکترونیکی نامزدهای تصدی پست‌های وزارتی برای دولت جدید عراق را اعلام کرد.

العالم ـ عراق

در بیانیه دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید آمده است زمان ثبت نام اینترنتی نامزدهای تصدی پست‌های وزارتخانه در موعد مشخص شده یعنی در ساعت 16 عصر پنجشنبه 11 اکتبر 2018(19 مهر) به پایان رسید.

بر اساس این بیانیه، تعداد افرادی که خود را برای پست‌های وزارتی نامزد کرده، به 15 هزار و 184 نفر رسیده است.

نامزدها در تمام استان‌ها و وزارتخانه‌ها توزیع شده و درگاه الکترونیکی ویژه درباره نامزدی پست وزارتی در ساعت مقرر(پنجشنبه 11 اکتبر) بسته شده است.

بر اساس این بیانیه، تعداد نامزدهایی که مدرک دکترا دارند، 1778 نفر به میزان 12 درصد کل نامزدهای ثبت نامی، نامزدهای دارای مدرک کارشناسی ارشد هم 2200 نفر به میزان 14 درصد، تعداد نامزدهای زن، 15 درصد و نامزدهای مرد هم 85 درصد و نامزدهای مستقل هم 96 درصد اعلام شده است.

بر اساس گزارش السومریه، این بیانیه آورده است تدابیر کنونی و بعدی شامل شمارش الکترونیکی و حذف درخواست‌هایی که شروط قانونی و فنی را احراز نکرده باشند (شامل عمر، تخصص و ...) است، در ارزیابی اولیه بر اساس شاخص‌ها، 601 نفر از بهترین نامزدها انتخاب شده‌‌اند.

به گزارش تنسیم، دفتر عبدالمهدی افزود کمیته کارشناسان کار بررسی درخواست‌های 601 نامزد را برای مشخص کردن بهترین نامزد به منظور دعوت از آنها برای انجام مصاحبه آغاز کرده است و گام‌های بعدی شامل مصاحبه مستقیم با تیم کارشناسی و بررسی دقیق شایستگی‌ها از جمله صحت گواهی‌ها و مدارک و غیره و در ادامه مصاحبه نهایی مستقیم افراد انتخاب شده با نخست وزیر مکلف خواهد بود.

نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق دوشنبه 16 مهر بیانیه‌ای درباره تشکیل دولت آتی صادر و تاکید کرد هر کس در خود شایستگی می‌بیند و تمایل به نامزدی برای پست‌های وزارتی دارد، آن را از طریق سایت اینترنتی مشخص شده اعلام کند.

پربیننده ترین خبرها