اردن ثبت‌نام از آوارگان سوری متقاضی بازگشت به کشور خود را تکذیب کرد

اردن ثبت‌نام از آوارگان سوری متقاضی بازگشت به کشور خود را تکذیب کرد
شنبه 21 مهر 1397 - 14:18

سخنگوی کمیته عالی امور آوارگان در اردن هر گونه ثبت‌نام از آوارگان سوری متقاضی بازگشت به کشور خود را تکذیب کرد.

العالم - سوریه

«محمد الحواری» ضمن تکذیب ثبت‌نام از آوارگان سوری متقاضی بازگشت به کشور خود، تأکید کرد که از دیدگاه کمیته عالی امور آوارگان در اردن، فراهم شدن شرایط لازم بازگشت این آوارگان و رفع تمامی موانع پیش از بازگشت از جمله حفظ کرامت و سلامت آنها، ضروری است.

الحواری افزود که تصمیمات سیاسی در این پرونده اصل اساسی است و کمیته مذکور نیز رسیدگی به امور انسانی و حقوقی آوارگان را بر عهده دارد و در تصمیمات سیاسی دخالت نمی‌کند.

طبق اعلام کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل تعداد آوارگان سوری در اردن حدود ۶۵۰ هزار نفر است در حالیکه اردن تعداد این آوارگان را ۱.۵ میلیون نفر اعلام کرده است.

براساس گزارش شبکه «روسیا‌الیوم»، این مسئول اردنی درباره «کلاه سفیدها» نیز تصریح کرد که تعدادی از این افراد به انگلیس و تعدادی دیگر نیز به هلند منتقل شدند و گروهی نیز در اردن باقی مانده و در انتظار انتقال به کشور ثالث هستند.

کلاه سفیدها که طبق ادعای خود گروهی برای امدادرسانی به مردم در مناطق جنگی سوریه هستند، در سال 2013  تأسیس شد، پیشتر با اقدامات خود برای متهم شدن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی، زمینه‌سازی کرده بود.

بر اساس تصاویری که پیشتر منتشر شد، کلاه‌سفیدها با سرنگ به سینه کودکان آدرنالین تزریق کرده بودند تا آنان را قربانی حمله شیمیایی معرفی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها