هادی العامری: «الفتح و سائرون» به «عبدالمهدی» در تشکیل کابینه آزادی تام داده‌اند

هادی العامری: «الفتح و سائرون» به «عبدالمهدی» در تشکیل کابینه آزادی تام داده‌اند
شنبه 21 مهر 1397 - 16:14

دبیر کل سازمان بدر عراق با اشاره به همکاری ائتلافهای الفتح و سائرون با نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه این کشور، تأکید کرد که عراق فرقه‌گرایی را پشت سر گذاشته است.

العالم - عراق

«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق تأکید کرد که ائتلافهای «الفتح و سائرون» به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه در تعیین وزرای خود آزادی تام داده‌اند.

العامری در جریان سخنرانی به مناسبت هفتاد و سومین سالگر تأسیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه باید در روند تشکیل کابینه خویش تسریع کند.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از دبیر کل سازمان بدر گزارش داد که ائتلافهای سائرون و الفتح هیچ گونه فشاری به عبدالمهدی وارد نکرده‌اند.

العامری با ابراز امیدواری برای اینکه همه رهبران سیاسی به همکاری با عبدالمهدی ادامه دهند، اظهار داشت که که به خاطر فضای ملی «برهم صالح، محمد الحلبوسی» و عبدالمهدی به عنوان رئیس جمهور، رئیس پارلمان و مأمور تشکیل کابینه انتخاب شدند.

این مسئول عراقی ادامه داد: «باید به این انتقال مسالمت‌آمیز [قدرت] افتخار کنیم؛ زیرا این یک گام مثبت بوده و برای نخستین بار است که ائتلافهای سنی-شیعی بدین صورت انجام می‌گیرد».

وی با تأکید بر اینکه عراق در عرصه نبرد و میادین سیاسی، فرقه‌گرایی را پشت سر گذاشته، خاطر نشان کرد که این مسئله به خاطر نجات عراق از جنگها و بحرانهایی بود که با آن مواجه شد.

العامری در پایان تأکید کرد: «اما امروز در تجربه‌ای قرار داریم که در آن گزینه‌ای جز موفقیت وجود دارد. لذا همان طور که در برابر داعش پیروز شدیم باید در خدمت رسانی به ملت عراق نیز پیروز شویم».

«برهم صالح» رئیس جمهور جدید عراق 10 مهر ماه جاری عبدالمهدی را مکلف  به تشکیل کابینه کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها