تظاهرات علیه حمایت‌های انگلیس از صهیونیست‌ها

تظاهرات علیه حمایت‌های انگلیس از صهیونیست‌ها
شنبه 22 مهر 1391 - 19:12

لندن (العالم) - ده‌ها مسلمان و فعال حقوقي با تظاهرات در برابر يکي از شرکت‌هاي امنيتي بزرگ انگليس، اقدام اين شرکت‌ها را در تأمين سيستم‌هاي امنيتي زندان‌هاي رژيم صهيونيستي محکوم کردند.

اين تظاهرات در چارچوب اطلاع رساني به افكار عمومي انگليس درباره جنايت‌هاي رژيم اسرائيل و حمايت شركت‌هاي انگليسي از اين جنايت‌ها برگزار شد.

شركت كنندگان در اين تظاهرات، كه در برابر دفتر مركزي شركت امنيتي «جي فور اس» انگليس برگزار شده، قصد داشتند براي تحويل نامه اعتراض‌آميزي به مسئولان شركت وارد اين شركت شوند، اما به بهانه‌هاي امنيتي از ورود آن‌ها ممانعت به عمل آمد. 

با وجود تلاش‌هاي نيروهاي امنيتي براي جلوگيري از ورود تظاهركنندگان به اين شركت، شماري از آن‌ها توانستند نامه خود را به طور رسمي به اطلاع مسئولان شركت برسانند.

 مسعود شجره، رئيس كميته اسلامي حقوق بشر انگليس، در اين زمينه به شبكه العالم گفت: اين شركت‌ها از سياست خصمانه اسرائيل در اداره زندان‌ها حمايت مي‌كنند. اين شركت‌ها در ساخت شهرك‌هاي غير قانوني دخالت دارند و ابزارهاي شكنجه و تهديد كودكان فلسطيني و توهين به آن‌ها را فراهم مي‌كنند.

 شركت كنندگان در اين تظاهرات اطلاعيه‌هايي توزيع مي‌كردند كه از يك سو جنايت‌هاي رژيم اشغالگر اسرائيل و از سوي ديگر نقش شركت‌هاي امنيتي انگليس در حمايت از اين رژيم را فاش مي‌كرد. 

شرين جرين، هماهنگ كننده برنامه جهاني حمايت از فلسطينيان، هم به شبكه العالم گفت: به عنوان كسي كه ماليات مي‌دهم سؤال مي‌كنم كه آيا براي اين قبيل فعاليت‌ها كه حقوق فلسطينيان را نقض مي‌كند ماليات مي‌دهيم.دولت انگليس [همه] امكانات را براي اين شركت فراهم مي‌كند و اين شركت داراي مصونيت كامل است و پاسخ كسي را نمي‌دهد.

 ارحم حيدري، پژوهشگر و فعال سياسي، نيز به شبكه العالم گفت: اين شركت سيستم‌هاي دفاعي و كنترل كننده را براي زندان‌ها و بازداشتگاه‌هاي اسرائيل تأمين مي‌كند. اين شركت همچنين داراي منافع تجاري در حفظ ايست بازرسي‌ها و ديوار نژاد پرستانه حائل [در فلسطين] است. اين شركت بايد همه سرمايه گذاري‌هايش را در فلسطين اشغالي متوقف كند.

AM - ۱۳ - ۱۲: ۵۸

پربیننده ترین خبرها