السیسی: تا من هستم اخوان‌المسلمین جایی در قدرت نخواهد داشت/ سوریه در حال رهایی از بحران است

السیسی: تا من هستم اخوان‌المسلمین جایی در قدرت نخواهد داشت/ سوریه در حال رهایی از بحران است
شنبه 21 مهر 1397 - 18:03

رئیس‌جمهور مصر تأکید کرد تا زمانیکه وی در رأس قدرت است، گروه اخوان‌المسلمین جایی در آینده این کشور و قدرت نخواهد نداشت.

العالم - مصر

«عبدالفتاح السیسی» در خصوص نقش احتمالی گروه اخوان‌المسلمین در آینده مصر تأکید کرد: «تا زمانیکه من در قدرت هستم اخوان‌المسلمین هرگز هیچ نقشی نخواهد داشت».

السیسی در مصاحبه با روزنامه کویتی «الشاهد» گفت که ملت مصر هرگز بازگشت اخوان‌المسلمین به قدرت را نخواهد پذیرفت زیرا افکار این گروه غیر قابل پذیرش است.

این اظهارات السیسی در حالی است که «محمد مرسی» نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر پس از سرنگونی رژیم «حسنی مبارک» بود که پس از یک سال ریاست‌جمهوری در تابستان سال ۲۰۱۳ توسط ارتش این کشور به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت مصر، از قدرت کنار گذاشته شد.

محاکمه مرسی در چندین پرونده از جمله جاسوسی برای قطر، حوادث کاخ الاتحادیه، فرار از زندان و جاسوسی برای حماس همچنان ادامه دارد و اخیرا نیز دایره ۱۱ تروریسم دادگاه جنایی قاهره محاکمه مرسی و ۲۳ نفر از اعضای اخوان‌المسلمین  در پرونده معروف به «جاسوسی برای حماس» را به ۴ نوامبر (۱۳ آبان) موکول کرد.

السیسی بر ضرورت تلاش و همکاری بین کشورهای عربی برای حمایت از امنیت ملی عربی تأکید کرد و گفت که کشورهای عربی با همکاری و اتحاد می‌توانند یک نوع بازدارندگی در برابر تمامی آنهایی که قصد دست‌‌اندازی به این کشورها را دارند، ایجاد کنند.

رئیس‌جمهور مصر همچنین انقلاب‌های عربی را «هرج‌ و مرج سازنده» خواند که خرابی و ویرانی زیادی در بسیاری از کشورهای عربی به بار آورده است و گفت که « مصر توانست از این هرج و مرج به سلامت خارج شود.»

رئیس‌جمهور مصر افزود که این هرج و مرج سازنده به رهبری اخوان‌المسلمین بسیاری از کشورها مثل یمن و لیبی را ویران کرد.

وی در خصوص سوریه نیز گفت که این کشور در حال رهایی از بحران است و البته نیاز به تلاش‌هایی برای بازسازی دارد و وجود ۳۶ هزار تروریست در سوریه که از کشورهای مختلف جهان آمده‌اند، باعث نگرانی نشده است چرا که این سوال مطرح است که پس از پایان جنگ این افراد به کجا خواهند رفت و احتمال سوء استفاده از آنها از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی که به دنبال خرابکاری در منطقه هستند، وجود دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها