وزیر آشتی ملی سوریه:

گروه‌های خطرناک‌تر از تحریرالشام در ادلب وجود دارند

گروه‌های خطرناک‌تر از تحریرالشام در ادلب وجود دارند
يکشنبه 22 مهر 1397 - 01:54

«علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه گفت: گروه‌های خطرناک و تروریستی‌تر از تحریرالشام (جبهه النصره) در سال‌های گذشته در استان ادلب بوجود آمده است.

العالم-سوریه

حیدر شنبه شب در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود: منطقه کاهش تنش در ادلب یک حالت نادر است که به خاطر وجود شمار زیاد تروریست ها و گروهای تندرو با دیگر مناطق متفاوت است.

وی تصریح کرد: درحالی که همه به گروه تحریرالشام به عنوان نماینده و نمونه تروریست ها در این استان اشاره می کنند، اما در سال های اخیر گروه های تروریستی خطرناک تری نیز در این استان بوجود آمده اند.

حیدر درباره عفو ریاست جمهوری سوریه نیز گفت: این بخشنامه لازم الاجراست و بدون شک حسن نیت دولت را به یقین تبدیل کرد و درها را برای انجام مصالحه، آشتی و کنار گذاشتن سلاح برای مسلحین ادلب باز کرد.

وزیر آشتی ملی سوریه اظهار کرد: عفو ریاست جمهوری درها را برای بازگشت اهالی ادلب به آغوش کشور و دولت که بیشترین بخش از ساکنان کنونی آن را تشکیل می دهند، باز کرده است.

حیدر گفت: در سال های گذشته شمار زیادی از اعضای کمیته های محلی آشتی ملی مورد قتل، شکنجه و اذیت قرار گرفتند که این نشانه و پیامی آشکار از سوی تروریست ها مبنی بر مخالفت آن ها با بازگشت و ترک اقدامات جنایتکارانه بود.

وی افزود: دولت سوریه آغوش خود را برای ساکنان ادلب باز کرده است.

حیدر بیان کرد: بسیاری از ساکنان و بزرگان ادلب از طریق واسطه ها با دولت سوریه ارتباط برقرار کرده و خواستار اجرای مصالحه و آشتی در این استان و بازگشت به آغوش دولت هستند.

اکنون بر اساس برخی آمارها 146 هزار تروریست وابسته به 103 گروه تروریستی از اتباع 60 کشور جهان از مناطق مختلف سوریه در جریان آزادسازی مناطق اشغالی به ادلب و جرابلس منتقل شده اند و در کنار دیگر تروریست های ساکن در این استان و به خصوص 'اویغورهای' چینی، جمعیت این منطقه اکنون حدود سه میلیون نفر تخمین زده می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها