آسیا تایمز: دیدار سران آمریکا و چین منتفی شد/ تیرگی شدید روابط واشنگتن با پکن به خاطر جنگ تجاری

آسیا تایمز: دیدار سران آمریکا و چین منتفی شد/ تیرگی شدید روابط واشنگتن با پکن به خاطر جنگ تجاری
يکشنبه 22 مهر 1397 - 08:50

شبکه خبری آسیا تایمز اعلام کرد به اخباری دست یافته است که نشان می دهد واشنگتن برنامه ای برای دیدار "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا با "شی جین پینگ" رییس جمهوری خلق چین تدارک ندیده و به نظر می رسد این دیدار منتفی است.

العالم ـ آمریکا

این رسانه جنوب شرق آسیا روز یکشنبه اعلام کرد پیش بینی شده بود که سران این دو کشور در حاشیه اجلاس گروه جی 20 در آرژانتین در پایان ماه آینده میلادی با یکدیگر ملاقات کنند.
اما حالا کاخ سفید در موضع گیری که خالی از هشدار نیست، اعلام کرده هنوز هیچ تصمیمی برای اینکه ترامپ با رییس جمهوری چین دیدار کند، اتخاذ نشده است.
"استیون منوچین" وزیر خزانه داری آمریکا در اظهاراتی که نشان می دهد تیرگی شدیدی روابط این کشور را با چین به دلیل جنگ تجاری فرا گرفته است، گفت: ما به تصمیم نهایی برای انجام این دیدار نرسیده ایم.
وی افزود رهبران چین به او اطلاع داده اند که کشورشان نمی خواهد اجازه دهد ارز ملی این کشور دچار تسعیر زیادی در برابر دلار شود و این موضوعی است که به شدت آمریکا روی آن متمرکز است و مساله ارزش یوان پول ملی چین همیشه یک دغدغه بوده است.
با این حال وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این ترامپ است که نهایتا باید درباره دیدار با "شی" تصمیم بگیرد و هنوز در این مورد چیزی اعلام نشده است.

پربیننده ترین خبرها