نبیه بری: جهان اسلام و عرب برای مقابله با «معامله قرن» متحد شوند

نبیه بری: جهان اسلام و عرب برای مقابله با «معامله قرن» متحد شوند
يکشنبه 22 مهر 1397 - 11:34

رئیس پارلمان لبنان در نشست پارلمان‌های اسلامی بر ضرورت اتحاد کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با «معامله قرن» تأکید کرد.

العالم _ لبنان

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در نشست پارلمان‌های اسلامی در ژنو اعلام کرد، جهان اسلامی و عربی باید برای مقابله با «معامله قرن» متحد شوند؛ طرحی که دنبال کنار زدن مسأله فلسطین و نیز ملت آن است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، بری ادامه داد: هیچ چیزی جز وحدت نمی‌تواند امید به متوقف کردن «معامله قرن یا سیلی قرن» را به ما بدهد. فکر نمی‌کنم هیچ برهه‌ای سخت‌تر از زمان کنونی گذرانده باشیم، در دوره ما تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی با بالاترین حد خود رسیده است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد موضوع «آنروا» (آژانس کاریابی و امداد به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بخشی از معامله قرن و بخشی از فشار بر برادران فلسطینی ماست؛ موضوع انتقال سفارت واشنگتن به قدس نیز جزئی از همین امر است.

بری ادامه داد: موضوعات وابسته به آنروا در اردن و لبنان یا هر کشور دیگر و حتی در داخل خود اسرائیل هم بخشی از معامله قرن است.

وزارت خارجه آمریکا شهریورماه امسال (1397) اعلام کرد این کشور تمامی کمک‌های مالی به یک نهاد سازمان ملل متحد که مسئولیت حمایت از آوارگان فلسطینی را بر عهده دارد، قطع کرده است.

شرکت‌کنندگان در این نشست درباره پیشنهادات اردن و کویت پیرامون قطع کمک‌های آمریکا به آنروا بحث و تبادل نظر کردند و قرار شد دو پیشنهاد در قالب یک پیشنهاد ادغام شود تا در صدو‌سی و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) مورد بررسی قرار گیرد.

صدو‌سی و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی  ۲۲ تا ۲۶ مهر ماه با شعار «رهبری پارلمان‌ها در ارتقاء صلح و توسعه در عصر نوآوری و تغییرات فناوری» در ژنو برگزار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها