هشدار «نتانیاهو» به «حماس» برای متوقف کردن «راهپیمایی بازگشت»

هشدار «نتانیاهو» به «حماس» برای متوقف کردن «راهپیمایی بازگشت»
يکشنبه 22 مهر 1397 - 13:45

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جنبش حماس در غزه را تهدید کرد که اگر اعتراضات در مرز نوار غزه پایان نیابد، «پاسخی دردناک» خواهد گرفت.

العالم _ فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در جلسه هفتگی کابینه، نهایت نارضایتی خود از راهپیمایی مردمی در مرز شرقی غزه را نشان داد.

طبق گزارش وبگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، این مقام اسرائیلی به حماس هشدار داد که اگر پیام‌هایی را که اسرائیل تا الان از خود صادر کرده، درنیابد و حملات و اعتراضات در مرز غزه ادامه پیدا کند، آنگاه «به شیوه‌ای دیگر متوقف خواهد شد و این بسیار دردناک خواهد بود». 

نخست‌وزیر اسرائیل با بیان اینکه «ما خیلی به واکنشی از نوع رفتاری که ضربات بسیار قوی را تضمین می‌کند، نزدیک هستیم» مدعی شد که اگر فلسطینی‌ها هشیاری کافی داشته باشند، اعتراضات در مرز غزه را متوقف می‌کنند. 

نتانیاهو گفت: حماس پیام را نفهمید. اگر راهپیمایی‌ها متوقف نشود، پاسخ به شکلی دردناک داده خواهد شد. ما خیلی به این کار از نوعی متفاوت که شامل ضربات بسیار قوی خواهد شد، نزدیکیم. اگر دست حماس است، پس همه چیز باید متوقف شود...».

این سخنان نتیاناهو بیانگر میزان اثرگذاری تحرکات مردمی در طول نوار غزه در مرز با فلسطین اشغالی است.

«راهپیمایی‌ بازگشت» که اشاره به «حق بازگشت صدها هزار آواره فلسطینی به سرزمین فلسطین دارد» از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر همین حق و همچنین در اعتراض به محاصره کامل غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، آغاز شده و هر هفته در مرز شرقی غزه با فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت‌آمیز آن تأکید کرده‌اند اما رژیم صهیونیستی به طور جدی از تبعات این تظاهرات نگران است و برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله نظامی استفاده می‌کند و تا به امروز بیش از ۲۰۰ فلسطینی در این راهپیمایی‌ها به شهادت رسیده‌ و تعداد مجروحان بالای ۲۱ هزار نفر اعلام شده است.

هفته گذشته، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، در پی جلسه امنیتی اخیر در تل آویو که در آن گزارش مربوط به تشدید فعالیت‌های گروه‌های فلسطینی در جنوب فلسطین اشغالی ارائه شد، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم دستور تقویت نیروهای نظامی در مرز با غزه را صادر کرده است.

بنا بر گزارش‌های نظامی در رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل، تدابیر امنیتی را در اطراف نوار غزه شدت بخشیده و سکوهای گنبد آهنین را در آنجا مستقر کرده است (جزئیات بیشتر).

«طلال ابوظریفه» عضو کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت هفته گذشته در گفت‌وگو با وبگاه خبری «عربی21» اعلام کرد، راهپیمایی‌های بازگشت علیرغم تمام شرایط سختی که نوار غزه با آن مواجه است دستاورهای سیاسی و میدانی در مقابله با طرف اسرائیلی داشته است که بارزترین آنها یکی کردن توانایی‌های جامعه فلسطینی در تمام طیف‌هاست، دیگر اینکه به جامعه بین‌المللی اعلام شده رژیم اسرائیل دولتی است که به قانون احترام نمی‌گذارد و تظاهرات‌کنندگانی را که به شیوه مسالمت‌آمیز خواستار حقوق خود هستند، می‌کشد.

حماس اعلام کرده، راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف موردنظر ادامه پیدا خواهد کرد و دامنه زمانی ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها