«بنیاد صلح جهانی»:

ائتلاف سعودی به دنبال نابودی زیرساخت‌های تولید و توزیع غذا در یمن است

ائتلاف سعودی به دنبال نابودی زیرساخت‌های تولید و توزیع غذا در یمن است
يکشنبه 22 مهر 1397 - 17:22

یک نهاد فعال در زمینه صلح در آمریکا در گزارشی خبر داده که مدارکی مستحکم درباره هدف قرار دادن چرخه تولید و توزیغ مواد غذایی در یمن توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی وجود دارد.

العالم - عربستان سعودی

بیش از سه سال و ۶ ماه از آغاز حملات ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی به یمن می‌گذرد و حالا یک نهاد آمریکایی فعال در زمینه صلح خبر داده که این ائتلاف عامدانه در حال حملات به منظور نابود کردن تولید و توزیع مواد غذایی در یمن است.

«بنیاد صلح جهانی» که وابسته به «مدرسه فلچر برای حقوق و دیپلماسی» در دانشگاه «تافتس» آمریکا است، گزارش داد، مدارکی مستحکم درباره هدف‌گذاری ائتلاف سعودی- اماراتی برای نابود کردن تولید و توزیع مواد غذایی در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن وجود دارد.

به گزارش «راشا تودی»، این بنیاد آمریکایی در گزارشی تازه با عنوان «استراتژی‌‍‌های ائتلاف در جنگ یمن: حملات هوایی و جنگ غذایی» از حملات عامدانه ریاض و ابوظبی به تولید و توزیع مواد غذایی در یمن پرداخته است.

در گزارش «بنیاد صلح جهانی» اطلاعات منابع مختلف درباره اثرات حملات ائتلاف سعودی- اماراتی به تولید و توزیع مواد غذایی در یمن و همچنین حملات به ماهیگیران یمنی در ساحل دریای سرخ جمع‌آوری شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «اگر کسی آسیب زدن به منابع تولید مواد غذایی (کشاورزان، دامداران و ماهیگیران) و همچنین هدف قرار دادن فرآوری مواد غذایی، انبار و انتقال مواد غذایی در مناطق شهری را یک جنگ گسترده‌تر اقتصادی بداند، مدارکی مستحکم وجود دارد مبنی بر اینکه هدف استراتژی ائتلاف نابودی تولید مواد غذایی و توزیع آنها در مناطق تحت کنترل (انصارالله) در صنعا است».

از نظر این موسسه، هدف قرار دادن کشاورزان و ماهیگیران، «جنایت جنگی» است.

منابع بنیاد صلح جهانی در گزارش اخیرش سازمان‌های مختلف در درون یمن از قبیل وزارت کشاورزی و ماهیگیری یمن به همراه برخی دیگر از موسسات بوده است.

در این گزارش تاکید شده، مدارکی درباره کشتن ماهیگیران در ساحل دریای سرخ و نابودی قایق‌ها و زیرساخت مورد نیاز برای ماهیگیری یمنی‌ها توسط ائتلاف سعودی و اماراتی وجود دارد.

طبق این گزارش، اطلاعات «مرکز ماهیگیری در دریای سرخ» نشان می‌دهد که از آغاز جنگ تا دسامبر سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۴۶ ماهیگیر یمنی در نتیجه حملات ائتلاف کشته شدند.

در گزارش راشا تودی آمده است: «از ابتدای جنگ در یمن بیش از ۱۶۰۰۰ غیرنظامی جانشان را از دست داده‌اند و سازمان ملل به همراه گروه‌های حقوق بشری بارها ائتلاف به رهبری عربستان سعودی را به بی توجهی کردن به جان غیرنظامیان در حملات هوایی متهم کرده است».

انتشار گزارش تازه این نهاد فعال در زمینه صلح در شرایطی صورت گرفته که سازمان ملل وضعیت یمن را به عنوان «بدترین بحران انسانی در جهان» توصیف کرده و از گرسنگی گسترده یمنی‌های تحت محاصره ائتلاف سعودی به شدت انتقاد کرده است.

حملات ائتلاف متجاوز به مردم یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با حمایت‌های نظامی، اطلاعاتی و سیاسی آمریکا و کشورهای غربی آغاز شده و این حملات همچنان ادامه دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها