اعتراف فرانسه به حضور گروههاي تروريستي خارجي درسوريه

اعتراف فرانسه به حضور گروههاي تروريستي خارجي درسوريه
يکشنبه 23 مهر 1391 - 13:29

قاهره (العالم) - نماينده سابق مصر در اتحاديه عرب با اشاره به اعتراف فرانسه در زمينه حضور گروه هاي تروريستي خارجي در سوريه، ارائه طرحي براي حل و فصل بحران دمشق را با در نظر گرفتن مساله حضور تروريست هاي خارجي در اين كشور خواستار شد.

"هاني خلاف" يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با اشاره به اظهارات مسئولان فرانسوي درباره حضور تروريست هاي فرانسوي در سوريه گفت: همه طرف هاي ذيربط در بحران سوريه اعم از نظام حاكم و گروه هاي مخالف بايد به اين موضوع توجه داشته باشند و با توجه به آن، راهكاري مسالمت آميز براي حل و فصل بحران ارايه دهند.

وي تصريح كرد: همه طرف ها اعم از نظام سوريه يا طرف هاي بين المللي بايد در صدد متوقف كردن خشونت ها و عمليات گروه هاي تروريستي باشند تا از متشنج تر شدن اوضاع در اين كشور جلوگيري و زمينه را براي حل بحران فراهم کنند.
خلاف ادامه داد : اين مساله مي تواند به اتخاذ مواضع بين المللي در زمينه جلوگيري از دخالت نظامي عليه سوريه بيانجامد.
نماينده سابق مصر در اتحاديه عرب با اشاره به گزارش هاي منابع اطلاعاتي آمريكا و نيز گزارش رسمي شوراي حقوق بشر سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در سوريه و اعزام هياتي براي تحقيق دراين باره گفت: در اين گزارش ها عليرغم نبود توازن در نتيجه گيري نهايي كه تنها دولت سوريه را مسئول اصلي خشونت معرفي كرده، صراحتا" قيد شده است كه شمار زيادي از عناصر تندروي خارجي در درگيري هاي سوريه نقش دارند و نيروهاي مخالف دولت را به سوي تعصب و افراط گرايي بيشتر سوق مي دهند.
وي از وجود مدارك و شواهدي دال بر متوسل شدن گروه هاي مسلح مخالف دولت سوريه به شيوه هاي وحشيانه خبر داد.
خلاف درباره اظهارات مسئولان فرانسوي مبني بر حضور تروريست هاي فرانسوي در سوريه اظهار داشت: همه طرف هاي ذيربط در بحران سوريه بايد به اين مساله توجه داشته باشند و از جمله جنبش غيرمتعهد كه در حال حاضر ايران رياست آنرا برعهده دارد ، بايد از اين اعتراف بهره برداري كند و طرحي سازنده را براي حل بحران سوريه ارائه دهد كه بر اساس آن تروريست ها از سوريه خارج شوند.
وي تصريح كرد: اين اقدام بايد يا از طريق متقاعد كردن طرف هاي حامي گروه هاي مسلح براي متوقف كردن حمايت هاي مالي و تسليحاتي از گروه هاي مخالف و يا متقاعد كردن مخالفان براي دوري گزيدن از تروريست ها صورت گيرد.
نماينده سابق مصر در اتحاديه عرب با اشاره به تلاش برخي كشورها از جمله كشورهاي عربي براي قانوني كردن عمليات انتقال سلاح به گروه هاي مخالف در سوريه ، اظهار داشت: هدف از مطرح كردن اين موضوع ، جلب موافقت رسمي سازمان ملل دراين زمينه است.
وي گفت: وقتي مسكو از وجود پديده تروريسم در سوريه سخن مي گويد و براين باور است كه اين پديده قابل انتقال به ديگر طرف هاي منطقه است ، اين مساله صحت دارد و بايد آنرا جدي گرفت زيرا شواهدي دال بر صحت آن وجود دارد.
AM - 13 - 22:25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها