خشم کویتی‌ها از تهدیدات شاهزاده سعودی به اجرای «عملیات طوفان قاطعیت» در کویت

خشم کویتی‌ها از تهدیدات شاهزاده سعودی به اجرای «عملیات طوفان قاطعیت» در کویت
يکشنبه 22 مهر 1397 - 18:16

تهدیدات یک شاهزاده درباره اجرای عملیات «طوفان قاطعیت» در داخل کویت، خشم کویتی‌ها را برانگیخت.

العالم - عربستان سعودی 

اظهارات «خالد بن عبدالله فیصل بن ترکی آل سعود» مبنی بر اینکه کویت به یک عملیات «طوفان قاطعیت» برای پاکسازی از اخوان‌المسلمین نیاز دارد، موجی از خشم کویتی‌ها در شبکه اجتماعی توئیتر را به دنبال داشته است. کاربران کویتی خواستار عدم مداخله در امور داخلی کویت شدند.

خالد بن عبدالله آل سعود در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «کویت به یک طوفان قاطعیت داخلی برای پاکسازی آن از لوث اخوانی‌ها و عناصر تشکیلات حمد (قطر) نیاز دارد.»

طبق گزارش وبگاه «الامارات ۷۱» کاربران توئیتر که اغلب آنها کویتی بودند در پاسخ به این توئیت خالد بن عبدالله نوشتند که «این عربستان سعودی است که به یک طوفان قاطعیت برای پاکسازی از ظلم حاکمان آل سعود نیاز دارد.»

صاحب حساب کاربری «عفوک یا کریم» نوشت: «کویت به شما و توصیه‌های شما نیازی ندارد، شما بین ملت‌ ما تفرقه می‌اندازید.»

کاربر دیگری با اشاره به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود «عربستان سعودی بدون حمایت آمریکا ۲ هفته بیشتر دوام نمی‌آورد» نوشت: «شما دیگر از کدام قدرت و نیرو حرف می‌زنید؟ شما که برای دفاع از مرزهایتان به حامی نیاز دارید.»

«عبدالله المفرج» وکیل حقوقی نیز نوشت: «شما به طوفان قاطعیت نیاز دارید؛ کویت و امور داخلی آن خط قرمز است و هیچ کس حق دخالت در آن را ندارد.»

عملیات «طوفان قاطعیت» نام عملیاتی است که ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی‌ها از سال 1394 علیه یمن انجام می‌دهد. این ائتلاف از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انگلستان و فرانسه برخوردار است.

طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله سعودی‌ها در مارس ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست 2018 نوشت که آمار کشته‌ها از 50 هزار نفر هم فراتر رفته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها