بیمارستان‌های یمنی آماج حملات جنگنده‌های سعودی/49 کشته و زخمی در حمله به اتوبوس آوارگان

بیمارستان‌های یمنی آماج حملات جنگنده‌های سعودی/49 کشته و زخمی در حمله به اتوبوس آوارگان
يکشنبه 22 مهر 1397 - 18:18

حمله جنگنده‌های سعودی به دو اتوبوس آوارگان یمنی در غرب یمن تا کنون منجر به کشته و زخمی شدن 49 تن شده است؛ همزمان بیمارستان‌های یمن نیز آماج بمباران‌های سعودی‌هاست.

العالم - یمن

مسئولان یمنی از افزایش تعداد تلفات حمله روز گذشته (شنبه) جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی به دو اتوبوس حامل آوارگان در غرب یمن خبر می‌دهند.

به نوشته پایگاه خبری سبأنت، در حمله روز گذشته در شهرستان «جبل راس» در استان الحدیده، دو اتوبوس حامل آوارگان یمنی هدف جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند. وزارت بهداشت یمن آمار تعداد کشته‌ها را ۱۹ و مجروحین را ۳۰ تن اعلام کرده است که بسیاری از آن‌ها وضع مساعدی ندارند.

دکتر «طه المتوکل» وزیر بهداشت و اسکان یمن در یک کنفرانس خبری با اعلام این آمار، گفت که در دو روز گذشته بیمارستان‌ «الدریهمی»، «الامومه» و بیمارستان کودکان این منطقه هدف بمباران جنگنده‌های سعودی قرار گرفته است.

او گفت که آمبولانس‌ها نیز هدف قرار می‌گیرند و ائتلاف سعودی - اماراتی مانع از حرکت آمبولانس‌ها برای انتقال مجروحین و کشته شدگان می‌شود؛ این شرایط یک فاجعه انسانی شدیدتر از گذشته را رقم می‌زند.

وزیر بهداشت یمن در ادامه سخنان خود به اوضاع بهداشتی و انسانی این کشور پرداخت و از کمبود دارو و اقلام پزشکی از جمله دستگاههای دیالیز و داروهای کلیوی و سرطان شکایت کرد.

دکتر «طه المتوکل» گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی تا کنون ۴۳۰ مرکز درمانی و بهداشتی را منهدم کرده‌اند و علاوه بر این بسیاری از تجهیزات تشخیص دیگر کار نمی‌کند و بسیاری از خدمات پزشکی از جمله آزمایشگاهها و بانک خون دیگر وجود ندارد.

وی از توافق میان وزارت بهداشت یمن با سازمان بهداشت جهانی برای ایجاد یک پل هوایی جهت انتقال مجروحان با وضع وخیم که یک و نیم میلیون نفر هستند به خارج از یمن خبر داد اما در ادامه گفت که ائتلاف سعودی- اماراتی مانع از اجرایی شدن این توافق می‌شود.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز سکوت و مماشات جامعه جهانی در قبال «نسل‌کشی» ائتلاف «سعودی- آمریکایی» را محکوم کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها