برهم صالح: از آمریکا می‌خواهیم عراق را از بحران‌های منطقه دور نگه دارد

برهم صالح: از آمریکا می‌خواهیم عراق را از بحران‌های منطقه دور نگه دارد
يکشنبه 22 مهر 1397 - 22:37

رئیس‌جمهور عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا خواستار دور نگه داشتن عراق از تبعات بحران‌های منطقه شد و از زبان وی شنید که واشنگتن، بغداد را در تمامی عرصه‌ها حمایت می‌کند.

العالم - عراق

«جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا که در عراق به سر می‌برد عصر امروز پس از دیدار با «عادل عبدالمهدی» به کاخ «السلام» در بغداد رفت و با برهم صالح به گفت‌و‌گو نشست.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، طبق بیانیه صادره از دفتر «برهم صالح»، رئیس‌جمهور جدید عراق در این دیدار خواستار دور نگه داشتن عراق از تبعات سیاسی بحران‌های منطقه‌ای شد.

وی در این دیدار با تأکید بر پاسداشت جایگاه عراق و احترام به حاکمیت این کشور، اولویت ملی عراق را در ثبات داخلی و بازسازی تقویت زیرساخت‌ها دانست.

در مقابل نیز «جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز با بیان حمایت آمریکا از عراق در سخت‌ترین عرصه‌ها، بر عزم واشنگتن در همکاری با بغداد در تمامی عرصه‌ها به خصوص عرصه اقتصادی و تشویق برای  سرمایه‌گذاری جهت بازسازی عراق تأکید کرد.

پیش از این دیدار، وی به عنوان اولین مقام آمریکایی با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها