درخواست سوریه از سازمان ملل برای توقف استفاده از فسفر سفید توسط آمریکا در سوریه

درخواست سوریه از سازمان ملل برای توقف استفاده از فسفر سفید توسط آمریکا در سوریه
يکشنبه 22 مهر 1397 - 22:36

وزارت خارجه سوریه دو پیام جداگانه را برای دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت درباره جنایت اخیر ائتلاف آمریکایی علیه اهالی شهرک «هجین» واقع در استان دیر الزور، ارسال کرد.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سریه امروز یکشنبه با ارسال دو پیام جداگانه برای دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از این دو نهاد خواست تا تحقیقات خود درباره حمله ائتلاف آمریکایی به شهرک «هجین» با استفاده از تسلیحاتی که طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی استفاده از آن ممنوع است، آغاز کند.

وزارت خارجه سوریه افزود: استفاده «ائتلاف بین‌المللی» از تسلیحاتی که طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر ممنوع است، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و یک جنایت جنگی در حق مردم سوریه به شمار می‌رود.

به گزارش سانا، در این دو پیام آمده است: این حمله نشان‌دهنده ادامه حمایت ائتلاف از تروریسم و تروریست‌ها در راستای رسیدن به اهداف و طرح‌های تهاجمی خود ضد حاکمیت و وحدت و استقلال سوریه است.

وزارت خارجه سوریه گفت: سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که مسئولیت تضمین صلح و امنیت در سراسر جهان را بر عهده بگیرد و تحقیقات بین المللی را در مورد این جنایات و اقدامات فوری به منظور جلوگیری از تکرار آن انجام دهد و همچنین به حضور غیر قانونی ایالات متحده و سایر کشورها در سوریه پایان دهد.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی، دیروز (شنبه)، روستای «هجین» در حومه جنوبی شرقی دیرالزور را با بمب‌هایی که استفاده از آنها طبق قوانین بین المللی ممنوع است، بمباران کردند.

منابع سوریه می‌گویند که ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا در حمله دیروز خود به شرق سوریه از بمب‌های فسفری استفاده کرد.

منابع محلی پنجم مهر ماه جاری نیز اعلام کردند که ائتلاف آمریکا با بمب‌های ممنوعه حاوی فسفر سفید، روستای «الصور» در ریف دیرالزور در شرق سوریه را بمباران کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها