پزشكان بازداشت شده بحرين اعتصاب غذا كردند

پزشكان بازداشت شده بحرين اعتصاب غذا كردند
يکشنبه 23 مهر 1391 - 15:50

منامه (العالم) - مسئول رصد در مركز حقوق بشر بحرين اعلام كرد: كاركنان بخش پزشكي بحرين امروز (يكشنبه 23 مهرماه) در اعتراض به ادامه بازداشتشان اعتصاب غذا كردند.

يوسف المحافظه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: كميته حقيقت ياب شريف بسيوني، شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو و ديگر سازمان هاي بين المللي بارها بر ضرورت آزادي فوري پزشكان بازداشت شده بحريني تاكيد كرده اند پزشكاني جرم آنها عمل به وظيفه در زمينه درمان زخميهاي حملات نيروهاي امنيتي به تظاهر كنندگان مسالمت جو بوده است.

وي افزود: رژيم بحرين در صدد انتقام از اين پزشكان به دليل درمان زخميان است. رژيم مي خواهد سرنوشت زخميها مانند سرنوشت شهيد محمد مشيمع باشد كه بدون آنكه به حق درمان دست يابد در بيمارستان به شهادت رسيد.
المحافظه تصريح كرد: اين پزشكان در دادگاه هاي نظامي محاكمه و شكنجه شدند و دهها سازمان حقوق بشر و سازمان بين المللي خواستار آزادي آنها شده اند.
وي ادامه داد: آنچه اكنون در بحرين روي مي دهد جنگي نامحدود ضد هر كسي است كه اظهار نظر كند، چه از طريق خطبه نماز جمعه، چه از طريق اينترنت و چه از طريق مصاحبه هاي مطبوعاتي و تلويزيوني باشد. هر كس از نقضهاي حقوق بشر در بحرين سخن بگويد در معرض حملات رژيم قرار مي گيرد به طوري كه در روزهاي اخير، تعدادي از فعالان براي بازجويي به دستگاه قضايي فرا خوانده شده اند.
مسئول رصد در مركز حقوق بشر بحرين با اشاره به اخراج بسياري از كارمندان و كارگران از شغل خود طي 18 ماه گذشته، گفت: دولت و به خصوص وزارت كار در بازگرداندن بيش از هزار كارمند و كارگر اخراج شده جدي نيست و از اين طريق در صدد وادار كردن آنها به خروج از كشور است.

tt-14-14:04 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها