جزئیات هولناک شکنجه یک لبنانی در زندان امارات

جزئیات هولناک شکنجه یک لبنانی در زندان امارات
دوشنبه 23 مهر 1397 - 14:38

یک لبنانی که در دادگاه‌ امارات به 15 سال حبس محکوم شده در فایلی صوتی به تشریح جزئیاتی تکان‌دهنده از شکنجه‌هایش در زندان‌های این کشور پرداخت.

العالم-لبنان

 پیامدهای مسأله‌ای که «تیم حزب‌الله-شاخه امارات» نامیده می‌شود، هنوز ادامه دارد. خلاصه‌اش آن است که ابوظبی در سال 2016، 16 نفر را به اتهام جاسوسی برای حزب‌الله و تحویل اسرار دولت این کشور به اعضای وابسته به حزب‌الله به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرد.

روزنامه «الاخبار» به نوار صوتی اظهارات منسوب به یکی از این بازداشتی‌ها به نام «احمد مکاوی» دست پیدا کرده است.

وی در فایل مذکور از شکنجه‌های وحشیانه امارات سخن می‌گوید و ضمن اعلام اینکه بی‌گناه است از سران این کشور درخواست کمک دارد.

مکاوی در ابتدای این ویدئو می‌گوید شکنجه‌های انجام شده بر وی لرزه بر اندام می‌اندازد؛ پوست سرش را به همراه مو جدا کرده‌اند و با شیئی آهنی به او تجاوز جنسی کرده‌اند به نحوی که مجبور به عمل جراحی شده است.

وی افزود: هنگام شکنجه ناخن‌های مرا کندند و چهار عدد از انگشتان دستم را شکستند. بینی‌ام شکست و از ناحیه گردن به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتم به نحوی که منجر به بروز غده‌ای در گردنم شد و برای بیرون آوردن آن مورد عمل جراحی قرار گرفتم. تلاش کردند شریان‌های دست چپم را قطع کنند، در پی ضرب و شتم وحشتناک صورتم شدیدا ورم کرد و بینایی خود را برای یک ماه و نیم از دست دادم، خداوند بر آنچه می‌گویم شاهد است.

مکاوی که تا کنون چهار سال را در زندان‌های امارات گذرانده هنگام صحبت از تجربه‌های تلخ خود گریه می‌کند. خانواده وی تا 13 ماه از او بی‌خبر بودند و پس از آنکه حکمش صادر شد اجازه پیدا کرد در هر هفته 11 دقیقه تلفنی با آنها صحبت کند. مکاوی از خانواده‌اش خواسته برای کمک به وضعیت فعلی‌اش، مسأله او را رسانه‌ای کنند.

او که از اهالی طرابلس لبنان است دو سال پیش توسط دستگاه امنیت دولت امارات و به همراه 15 شخص دیگر (اماراتی-لبنانی-عراقی) بازداشت شد. آنها متهم هستند تیمی را برای جاسوسی به نفع حزب‌الله تشکیل داده‌اند. مکاوی به 15 سال حبس محکوم شده است.

حزب‌الله لبنان پیشتر اتهامات امارات را رد کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها