بررسی پرونده پزشکان بحرینی در دادگاه جنایی

بررسی پرونده پزشکان بحرینی در دادگاه جنایی
دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:54

سومين جلسه دادگاه جنايي رژيم آل خليفه امروز براي بررسي پرونده 28 تن از پزشکان و امدادگران بحريني برگزار مي شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومین جلسه رسیدگی به پرونده 28 پزشک و امدادگر بحرینی امروز درحالی برگزار می شود که دادگاه جنایی دوشنبه هفته قبل (8 اکتبر - 17 مهر) پس از شنیدن اظهارات یکی از متهمان به نام دکتر "نبیل تمام"، ادامه بررسی این پرونده را به امروز موکول کرده بود.

دکتر نبیل تمام در جلسه قبلی دادگاه گفت که نیروهای امنیتی او را در داخل بیمارستان بازداشت کردند، درحالی که وی چند عمل جراحی در بیمارستان داشت.

وی همچنین تأکید کرد که در جریان بازجویی ها شکنجه شده و اعترافاتش به زور گرفته شده است.

الوسط بحرین نوشت، وکلای بحرینی و از جمله آنها "عبدالله الشملاوی"، "محمد الوسطی"، "منار مکی"، محسن الشویخ"، "عبدالجلیل العرادی"،  و "سامی سیادی" از دادگاه خواسته اند در خصوص شکایت آنها درباره شکنجه پزشکان بازداشت شده تحقیق کند.

این وکلا دو جلسه قبل نیز از دادگاه خواسته بودند اعترافات و تحقیقات ارایه شده از سوی دادستانی کل در دادگاه نادیده گرفته شود؛ زیرا دادستانی کل همچنان در حال گرفتن این اعترافات از پزشکان و امدادگران زیر شکنجه است.

این پزشکان پیش از این در دادگاه نظامی محاکمه شده بودند؛ و پس از تشدید اعتراضها و فشار افکار عمومی؛ رژیم آل خلیفه مجبور شد پرونده آنها را به دادگاه جنایی محول کند.

رژیم آل خلیفه در جریان سرکوب خشونت آمیز انقلاب 14 فوریه با یورش به بیمارستان بزرگ پایتخت، پزشکان، پرستاران و امدادگران را به دلیل کمک به مجروحان بازداشت کرد؛ نیروهای آل‌خلیفه با تحت کنترل در آوردن این بیمارستان و دیگر درمانگاه ها، همچنان مجروحان را هنگام مراجعه به این مراکز بازداشت می کنند.

اعتصاب غذای کادر پزشکی

"حمید الملا" از وکلای پزشکان و امدادگران بازداشت شده بحرینی تأکید کرد که 5 تن از این بازداشت شدگان از دیروز اعتصاب غذا کرده اند.

این اعتصاب، در پی سپری شدن دو هفته از بازداشت پزشکان به دلیل مخالفت دادگاه استیناف با رسیدگی به شکایت آنها و تأیید حکم دادگاه سابق آغاز شده است.

حمید الملا تأکید کرد: حکم صادر شده علیه پزشکان کمکی به حل مسائل کشور نمی کند؛ بلکه موجب تشدید مشکلات خواهد شد.

وی افزود: صدور چنین حکم هایی به وجهه کشور لطمه زده است.





دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها