نرسی قربان در گفت‌و‌گو با العالم:

تقاضا برای نفت بسیار بالا می رود / هدف آمریکایی ها در به صفر رساندن صادرات نفت ایران با شکست مواجهه می شود

تقاضا برای نفت بسیار بالا می رود / هدف آمریکایی ها در به صفر رساندن صادرات نفت ایران با شکست مواجهه می شود
دوشنبه 23 مهر 1397 - 23:26

دبیر کمیسیون محیط زیست و انرژی اتاق بازرگانی بین الملل گفت: هدف آمریکایی ها در به صفر رساندن صادرات نفت ایران با شکست مواجهه می شود .

العالم - ایران / سیاسی

نرسی قربان دبیر کمیسیون محیط زیست و انرژی اتاق بازرگانی بین الملل در گفت و گو با العالم  با اشاره به کاهش صادرات نفت گفت: قیمت نفت در چند ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: ما می دانیم که صادرات نفت ایران کاهش پیدا کرده و اصل قضیه این است که اگر اروپایی ها بتوانند مکانیزمی برای دریافت نفت و پرداخت پول به سیستم بانکی ما پیش بینی کنند و صادرات نفت ایران به کمتر از یک و نیم بشکه در روز نرسد، هدف آمریکایی ها در به صفر رساندن صادرات نفت ایران با شکست مواجهه می شود .

قربان تصریح کرد: نفت ایران بدلیل اینکه یکی از قدیمی ترین نفتهای جهان است ،یکسری از پالایشگاهها بر مبنای این نفت طراحی شدند و درست شده اند و شاید حدود 16 تا 20 پالایشگاه است که فروش نفت ما به آنها بسیار آسان است و اگر ایران بخواهد نفت خود را به پالایشگاههای دیگری بفروشد که برمبنای نفت دیگری طراحی شده باشد ممکن است با مشکلاتی روبرو شود و اگر بخواهند تغییرات در طراحی خود را از ما و یا از قیمت نفت ما کم کنند شاید در آن صورت خیلی برای ایران صرف نکند و یا اصلا امکانش وجود نداشته باشد. ولی به اندازه کافی پالایشگاه هست برای نفت ایران، ولی اینکه 10تا مشتری را کنار گذاشته و 10 تا مشتری جدید پیدا کنیم چنین نخواهد بود .

دبیر کمیسیون محیط زیست و انرژی اتاق بازرگانی بین المللافزود: آینده نفت ایران را کسی نمی تواند دقیقا پیش بینی کند چون علاوه بر عرضه و تقاضا که رکن عمده آن است ،بستگی به تنش هایی که در منطقه وجود دارد و فشارهایی که کاملا اقتصادی نیست و همان تحریم ها که فقط شامل ما هم نیست دارد، مثلا لیبی و ونزوئلا هم مشکلاتی با صادرات نفت خود داشته اند .در نتیجه اگر رشد اقتصاد جهانی روند مثبتی داشته باشد در چند سال آینده ، احتمالا تقاضا برای نفت بسیار بالا می رود و قیمت نفت هم رو به افزایش می گذارد .

وی گفت: من فکر می کنم قیمت نفت به 100 دلار هم نمیرسد برای اینکه بلافاصله بعد از افزایش قیمت نفت یکسری از نفت هایی که اقتصادی نبوده تولید آنها، اقتصادی می شود و عرضه افزایش پیدا می کند. علاوه بر آمریکا نفت های دیگری مثل کانادا و غیره هم شروع به تولید می کنند و اگر قیمت نفت خیلی بالا برود حتی نفت هایی که در عمق دریا هم هستند استخراج آنها اقتصادی می شود و سرمایه گذاری ها به آن سمت می رود .پس عرضه نفت زیاد خواهد شد و قیمت کاهش خواهد یافت .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها