تظاهرات مقابل سفارت سعودی در قاهره

تظاهرات مقابل سفارت سعودی در قاهره
دوشنبه 24 مهر 1391 - 09:59

فعالان و خويشاوندان بازداشت شدگان مصري در عربستان، با تجمع مقابل ساختمان سفارت سعودي در جنوب قاهره، خواستار آزادي فوري اين شهروندان مصري شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز عصر دیروز در شعارهای خود فریاد زدند: "دين و عدالت كجاست؟ فرزندان ما در جوار كعبه زنداني هستند"، "در كشورمان به شما احترام گذاشتيم، ولي پاسخ ما را با شلاق زدن فرزندانمان داديد" و "مرسي به فريادمان برس ... زندانيان از شدت غم و اندوه آه مي كشند."

خانواده "احمد الجیزاوی" وكيل و فعال مصري که در عربستان زندانی است، و همچنین دوستان "نجلاء وفا" زن مصري که به دلیل اختلاف مالی با یک شاهزاده زن سعودی به زندان افتاده، در جمع تظاهرکنندگان حضور داشتند.

الجيزاوي حدود یک سال قبل با همسرش و گروهی از زائران مصری هنگام ورود به عربستان بازداشت شد. وی پس از انقلاب مصر فعالیتهای گسترده ای را برای آزادی بازداشت شدگان مصری از زندانهای سعودی آغاز، و انتقادهای بسیار تندی را علیه مسئولان سعودی و به ویژه پادشاه عربستان مطرح کرد. مسئولان امنیتی سعودی پس از چندین هفته سکوت درخصوص بازداشت وی،  با  افزایش اعتراضها در مصر ادعا کردند که الجیزاوی قرص های حاوی مواد مخدر به همراه داشت. دادستانی کل سعودی اعدام این فعال مصری را خواستار شده است.

اعتصاب نامحدود بازداشت شدگان مصری

شيرين فريد، فعال حقوقي در اين باره اظهار داشت: بازداشت شدگان مصري در عربستان، كه به اتهامات ساختگي و بي اساس به زندان افتاده اند، از امروز دست به اعتصاب غذاي نامحدود زده اند.

فريد از پاسخگو نبودن مقامات سعودی درقبال درخواست هاي مكرر براي آزادي اين زندانيان به شدت انتقاد كرد و افزود: اين پنجاه و نهمين تجمع، خانواده ها و دوستان زندانيان مصري، طی دو سال اخير است.

يادآور مي شود 31 جوان مصري به اتهامات مختلف در عربستان زنداني هستند كه بيشتر آنها در زندان تبوك دوره زندانشان را سپري مي كنند. اين در حالي است كه خانواده هاي آنان، اتهامات نسبت داده شده به فرزندانشان را ساختگي دانسته و بر اين باورند كارفرمايان اين افراد، با نيرنگ و شكايت هاي ساختگي آنها را به زندان انداخته اند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها