خانواده خاشقچی خواستار تحقیقات مستقل بین المللی شد

خانواده خاشقچی خواستار تحقیقات مستقل بین المللی شد
سه شنبه 24 مهر 1397 - 07:57

خانواده روزنامه نگار ناپدیدشده سعودی خواستار تشکیل یک کمیته مستقل و بی طرف بین المللی برای تحقیقات پیرامون ناپدید شدن وی در کنسولگری عربستان در استانبول شد.

العالم- عربستان سعودی 

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، فرزندان «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی بیانیه ای پیرامون ناپدید شدن پدرشان در کنسولگری عربستان در استانبول صادر کردند.
خانواده خاشقچی در این بیانیه ضمن ابراز اندوه و نگرانی از اخبار ضد و نقیض پیرامون پدرشان، خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب مستقل و بی طرف بین المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت وی شدند.
خاشقچی روزنامه نگار 59 ساله سعودی که پس از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، کشورش را ترک کرد و به آمریکا رفت، از دهم مهرماه جاری پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شده است.
وی در مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست، از تهاجم عربستان به یمن، بحران اقتصادی ریاض با کانادا و سرکوب مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود. 
به گفته برخی منابع غیر رسمی خبری، ماموران سازمان های امنیتی سعودی، وی را پس از شکنجه در داخل ساختمان کنسولگری عربستان به قتل رسانده و جنازه وی را قطعه قطعه و معدوم کرده اند.

پربیننده ترین خبرها