مذاکرات «کریمه» با سوریه درباره همکاری اقتصادی و تجاری

مذاکرات «کریمه» با سوریه درباره همکاری اقتصادی و تجاری
سه شنبه 24 مهر 1397 - 10:06

رئیس جمهوری خودخوانده «کریمه» با چند تن از مسئولان سوری دیدار و طرفین راه‌های همکاری دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری را بررسی کردند.

العالم- سوریه 

«سرگئی آکسینوف» رئیس جمهوری خودخوانده «کریمه» دوشنبه (روز گذشته) در رأس هیأتی به سوریه سفر کرد.

آکسینوف و هیئت همراه وی با مسئولان سوریه دیدار و اقدامات و توافقاتی را بررسی کردند که اصل روابط اقتصادی بین دو کشور خواهد بود.

در پی این مذاکرات مقرر شد که یک خانه تجاری سوریه در جمهوری خودخوانده کریمه و شرکت مشترک حمل و نقل دریایی احداث و در اقدامات مالی و بانکی بین طرفین تسهیل ایجاد شود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که مذاکرات بین مسئولان کریمه و سوریه همچنین شامل ایجاد شرکتهایی در زمینه گردشگری، آموزش هتلداری، فرهنگی، نفت، کشاورزی، سازندگی، معادن و تسهیلاتی خواهد  بود که می‌تواند به تجار و صاحبان صنعت سوریه در کریمه خدمات ارائه کند.

آکسینوف پس از این مذاکرات و در جمع خبرنگاران گفت که در این مذاکرات پیشنهاداتی از سوی کریمه برای ارائه کالاهای این جمهوری به سوریه از جمله دستگاههای مورد استفاده در راه آهن، سازندگی و محصولات کشاورزی مطرح شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصله در این مذاکرات به تحکیم روابط بین کریمه و سوریه منجر شود.

در جریان یک همایشی که روز گذشته در دمشق برگزار شد، رئیس جمهوری خودخوانده کریمه اعلام کرد که این جمهوری آماده پذیرش کالاهای سوری در بازارها خود در مقابل ارائه محصولات خود به بازارهای سوریه است و حاضر است که همه موانع موجود در این مسیر را از میان بردارد.

وی با بیان اینکه کریمه آماده است به تجار سوری تسهیلات ارائه کند، اعلام کرد که این جمهوری آماده انجام پروزهای هوایی بین طرفین و ارائه کمکهای پزشکی به کودکان سوریه است.

«محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد سوریه در این زمینه تأکید کرد که کریمه نزدیکترین بندرگاه به دریای سیاه است و در نتیجه می‌تواند نقش مهمی در زمینه مبادلات تجاری بین کریمه و سوریه و روسیه ایفا کند.

وی با اشاره به اهمیت دیدار طرفین در سطح تجار، تأکید کرد که ایجاد خانه تجاری سوریه بسیار مهم بوده و هسته اولیه عملیات تجاری در کریمه و کشورهای اطراف است؛ چرا که این منطقه، یک منطقه آزاد اقتصادی است و در نتیجه کالاهای سوریه شامل تعرفه یا مالیات نمی‌شوند.

پربیننده ترین خبرها