در ششمین نشست مشترک کنسولی

آیین نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری بین ایران و روسیه نهایی شد

آیین نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری بین ایران و روسیه نهایی شد
سه شنبه 24 مهر 1397 - 10:22

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران از نهایی شدن آیین نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری بین ایران و روسیه و سند تسهیلات روادید برای خدمه و گروه پروازی دو کشور خبر داد.

العالم - ایران

ششمین نشست مشترک کنسولی ایران و فدراسیون روسیه به ریاست مدیران کنسولی دو کشور در مسکو برگزار شد.

در جریان برگزاری این نشست طرفین ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور در همه زمینه‌ها، بر عزم خود برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات مردم با مردم و فراهم کردن حداکثر تسهیلات روادیدی برای اتباع یکدیگر در خاک خود تاکید کردند. 

 در این نشست مسائل و مشکلات بازرگانان، دانشجویان و گردشگران دو کشور در خاک یکدیگر بررسی و ارائه خدمات هر چه بیشتر به آنها بررسی و مورد توافق قرار گرفت. 

موضوع صدور روادید الکترونیکی و فرودگاهی برای اتباع دو کشور، انتقال محکومان، معاضدت قضایی و همکاری‌ها برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان و نیز جرائم سازمان یافته، ارتقای همکاری هر چه بیشتر پلیس، وزارتخانه‌های دادگستری و کشور مورد تبادل نظر و تفاهم قرار گرفت. 

 «علی چگنی» مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه که ریاست هیأت ایرانی را در این اجلاس برعهده داشت، از نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری و سند تسهیلات روادید برای خدمه و گروه پروازی بین دو کشور خبر داد. 

«ایوان کریلوویچ ولینکین» رئیس هیات روسی نیز ضمن ابراز رضایت از نتایج و دستاوردهای اجلاس، آن را گامی بلند در توسعه هر چه بیشتر مناسبات و عملی کردن منویات رهبران دو کشور برای توسعه روابط راهبردی موجود توصیف کرد. 

 در این نشست توافق شد اجلاس بعدی در تهران و به میزبانی طرف ایرانی برگزار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها