ادعای مضحک اشپیگل:

ایران برای مقابله با تحریم ها، آلودگی نفتی ایجاد می کند!

ایران برای مقابله با تحریم ها، آلودگی نفتی ایجاد می کند!
دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:29

يك مجله مشهور آلماني ديروز (يکشنبه) با انتشار گزارشي به نقل از "منابع اطلاعاتي غربي" مدعي شد که ايران براي مقابله با تحريم هاي غرب، درصدد ايجاد آلودگي بزرگ نفتي در خليج فارس است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، هفته نامه اشپیگل که به خبرسازی های بی اساس علیه ایران مشهور است، در این گزارش مدعی شده است: فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، طرح عملیاتی با عنوان "آب های آلوده " را آماده کرده و در اختیار رهبر ایران قرار داده اند که در صورت موافقت وی، این طرح را به اجرا در آورند.

بنا بر ادعای اشپیگل، در این طرح پیشنهاد شده که صورت لزوم، یک نفت کش بزرگ در خلیج فارس غرق شود تا عبور و مرور نفت کش ها از این آبراه بین المللی مختل گردد و کشورهای غربی و عربی منطقه وارد یک عملیات گسترده پاکسازی آب های خلیج فارس برای مدت های طولانی شوند.
در این گزارش آمده است: بر اساس طرح جعفری (فرمانده سپاه)، قرار است یک نفتکش بزرگ در تنگه هرمز به سوی صخره ها هدایت شود تا پس از برخورد، آلودگی نفتی بزرگی پدید آید. پیشنهاد دهندگان این طرح در ایران بر این باورند که با اجرای این طرح ممکن است کشورهای غربی در تحریم های خود علیه ایران تجدید نظر کنند.
این هفته نامه مدعی شده که به دلیل نیاز کشورهای غربی به همکاری فنی ایران برای رفع آلودگی نفتی خلیج فارس، غرب مجبور خواهد شد دست کم بخشی از تحریم های خود علیه ایران را متوقف کند.

گفتنی است پیش از هر تحلیل و توضیحی، نامگذاری ناشیانه این طرح موهوم، بی پایگی آن را آشکار می کند، چرا که این قبیل نامگذاری به سبک عملیات های غربی ها، در جمهوری اسلامی ایران سابقه ندارد و قابل تصور نیست.

به عقیده کارشناسان، انتشار این قبیل اخبار علاوه بر دامن زدن به جنگ روانی علیه ایران، ممکن است زمینه سازی در افکار عمومی برای برخی اقدامات مخرب نیروهای غربی در منطقه با هدف ایراد اتهام به کشورمان باشد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها