راشاتودی :

پیشنهاد روسیه به انگلیس برای حذف دلار از مبادلات

پیشنهاد روسیه به انگلیس برای حذف دلار از مبادلات
سه شنبه 24 مهر 1397 - 13:44

نماینده تجاری روسیه در انگلیس گفت: شرکت‌های روس و انگلیسی می‌توانند با حذف دلار از مبادلات تجاری خود در صورت لزوم از روبل و پوند استفاده کنند.

العالم - آسیا

به گزارش راشاتودی، بوریس آبراموف نماینده تجاری روسیه در انگلیس گفت:‌در صورت لزوم در شرایط و تغییر اوضاع سیاسی و اقتصادی شرکت‌های انگلیسی و روس می‌توانند در مبادلات خود دلار را حذف کرده واز روبل و پوند استفاده کنند.

وی گفت: شرکت‌های روسی در هر زمان که بخواهند می‌توانند مبنای مبادلاتی خود را به پوند انگلیس تغییر دهند.

آبراموف می‌گوید: پوند همانند دلار و یورو ارزی است که می‌توان به سادگی آن را مبادله کرد.

این مقام روسی می‌گوید: شرکت‌های روسی می‌توانند به سادگی در بانک‌های داخلی و خارجی حساب به پوند انگلیس باز کنند. آنها همچنین می‌توانند از بورس مسکو پوند تهیه کنند. در عین حال تغییر مبنای مبادلاتی به روبل برای شرکت‌های انگلیسی آسان نیست چرا که آنها نمی‌توانند در انگلیس حساب بر مبنای روبل باز کنند و از طرفی بانک‌های انگلیسی درک درستی نسبت به ثبات ارز ملی روسیه ندارند.

وی ادامه داد: در شرایط رویارویی با موانع سیاسی و یا بروز هر محدودیت دیگری در استفاده از دلار به سرعت می‌توان به سمت دیگر ارزها نظیر پوند و یورو رفت.

آبراموف می‌گوید: برای نخستین بار سال 2014 مسکو و لندن مذاکرات خوبی را برای  روابط تجاری از سر گرفتند.

این مقام روس می‌گوید: اگرچه روسیه یک بازار کلیدی برای انگلیس نیست اما بازار مهمی برای این کشور محسوب می‌شود و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 2017 مبلغ 12 میلیارد دلار بوده است.

وی می‌گوید: انگلیس نه تنها به دنبال نگه داشتن این سطح از مبادلات است بلکه تمایل دارد آن را افزایش دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها