دیدار رئیس جمهور خودخوانده «کریمه» با بشار اسد در دمشق

دیدار رئیس جمهور خودخوانده «کریمه» با بشار اسد در دمشق
سه شنبه 24 مهر 1397 - 13:49

رئیس جمهور خودخوانده «کریمه» در رأس یک هیئت بلند پایه با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - سوریه

«سرگئی آکسینوف» رئیس جمهوری خودخوانده «کریمه» دوشنبه (روز گذشته) در رأس هیأتی به سوریه سفر کرد.

آکسینوف ظهر امروز در دمشق به دیدار بشار اسد همتای سوری خود رفت.

اسد در جریان این دیدار به مردم و رهبری شبه جزیره کریمه، تحقق اراده آنان برای بازگشت به «آغوش میهن خود روسیه» را تبریک گفت.

وی تصریح کرد که این دیدار سرآغاز خوبی برای برقراری روابط همکاری بین طرفین در زمینه‌های مختلف است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از اسد گزارش داد که سوریه و کریمه موقعیت برجسته‌ای در دریاهای سیاه و مدیترانه دارند.

آکسینوف و هیئت همراه وی روز گذشته با مسئولان سوریه دیدار و اقدامات و توافقاتی را بررسی کردند که اصل روابط اقتصادی بین دو کشور خواهد بود.

در پی این مذاکرات مقرر شد که یک خانه تجاری سوریه در جمهوری خودخوانده کریمه و شرکت مشترک حمل و نقل دریایی احداث و در اقدامات مالی و بانکی بین طرفین تسهیل ایجاد شود.

مذاکرات بین مسئولان کریمه و سوریه همچنین شامل ایجاد شرکتهایی در زمینه گردشگری، آموزش هتلداری، فرهنگی، نفت، کشاورزی، سازندگی، معادن و تسهیلاتی خواهد  بود که می‌تواند به تجار و صاحبان صنعت سوریه در کریمه خدمات ارائه کند.

آکسینوف پس از این مذاکرات و در جمع خبرنگاران گفت که در این مذاکرات پیشنهاداتی از سوی کریمه برای ارائه کالاهای این جمهوری به سوریه از جمله دستگاههای مورد استفاده در راه آهن، سازندگی و محصولات کشاورزی مطرح شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصله در این مذاکرات به تحکیم روابط بین کریمه و سوریه منجر شود.

در جریان یک همایشی که روز گذشته در دمشق برگزار شد، رئیس جمهوری خودخوانده کریمه اعلام کرد که این جمهوری آماده پذیرش کالاهای سوری در بازارها خود در مقابل ارائه محصولات خود به بازارهای سوریه است و حاضر است که همه موانع موجود در این مسیر را از میان بردارد.

وی با بیان اینکه کریمه آماده است به تجار سوری تسهیلات ارائه کند، اعلام کرد که این جمهوری آماده انجام پروزهای هوایی بین طرفین و ارائه کمکهای پزشکی به کودکان سوریه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها