وزارت خارجه عراق:

هیات سوری به‌زودی برای بررسی بازگشایی گذرگاه‌ها وارد بغداد می‌‌‌شود

هیات سوری به‌زودی برای بررسی بازگشایی گذرگاه‌ها وارد بغداد می‌‌‌شود
سه شنبه 24 مهر 1397 - 13:59

سخنگوی وزارت خارجه عراق از سفر قریب‌الوقوع یک هیات بلندپایه سوری به بغداد برای رایزنی درباره بازگشایی گذرگاه‌های مشترک دو کشور خبر داد.

العالم - سوریه

«احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» اعلام کرد که یک هیات بلندپایه سوریه به‌زودی به عراق سفر خواهد کرد و درباره بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور رایزنی خواهد کرد.

محجوب گفت: «معتقدیم بازگشایی گذرگاه‌ها برای هر دو طرف سودمند و در راستای منافع ملی هر دو کشور است. بغداد در حال حاضر برای عادی‌سازی روابط با سوریه در جامعه عربی و منطقه‌ای تلاش می‌کند.».

وی با اشاره به فعالیت تروریست‌ها در مناطق مرزی بین دو کشور، خاطرنشان کرد که هماهنگ امنیتی بین ارتش‌های سوریه و عراق برای نابودی این عناصر در جریان است.

این مسئول عراقی یادآور شد که موضوع بازگشایی مرزهای مشترک با سوریه، در جریان دیدار «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به شکل مستقیم مطرح شد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید، و خاطرنشان کرد که وقت آن رسیده است که گفتمان عربی- عربی برای عبور از بحران‌های فشرده انجم شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها