در گفت‌وگو با بی.بی.سی:

رئیس جمهور کره جنوبی: پایان جنگ کره به زودی اعلام می‌شود

رئیس جمهور کره جنوبی: پایان جنگ کره به زودی اعلام می‌شود
سه شنبه 24 مهر 1397 - 14:04

رئیس جمهور کره جنوبی گفت که کره شمالی و آمریکا موافق اعلام پایان جنگ در شبه جزیره کره هستند و این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

العالم - آسیا

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی د رگفت‌وگو با شبکه  خبری «بی.بی.سی» گفت، کره شمالی و آمریکا موافق هستند که پایان جنگ را هرچه سریعتر اعلام کنند.

مون به بی.بی.سی گفت «رئیس جمهور ترامپ و من بارها درباره اعلامیه پایان جنگ، گفت‌وگو کرده‌ایم». وی  افزود «مطمئن هستم پایان جنگ یک روز به زودی اعلام خواهد شد».

درباره تحریم‌های بین‌الملل علیه کره شمالی، مون گفت که تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی تاثیر زیادی در آوردن کره شمالی به گفت‌وگوها برای خلع سلاح اتمی داشت. 

رئیس جمهور کره جنوبی گفت «اگر کره شمالی به برداشتن گام‌های صادقانه به سوی خلع سلاح اتمی ادامه دهد، سپس تحریم‌ها را می‌توان تسهیل کرد».

وی همچنین گفت که کره جنوبی خود را آماده همکاری اقتصادی میان کره‌ای می‌کند و افزود، اگر کره شمالی اقدام‌هایی برای خلع سلاح اتمی کامل انجام دهد، کره جنوبی وظیفه دارد نشان دهد پیونگ یانگ آینده‌ای  روشن در زمینه اقتصادی خواهد داشت.

مون از اروپا برای حمایت از ایجاد صلح در شبه جزیره کره تشکر کرد و گفت کشورهای اروپایی همواره خواستار خلع سلاح اتمی کره شمالی با روش‌های صلح‌آمیز بودند. وی افزود اروپا میانجی خوبی است که راه‌حل‌های خلاقانه برای گفت‌وگوهای میان‌ کره‌ای و گفت‌وگو ها میان کره شمالی و آمریکا ارائه کرده است.

طی سال جاری میلادی روابط دو کره بعد از سال‌ها تنش رو به بهبود گذاشته است و سران دو کشور سه بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند. همچنین سران کره شمالی و آمریکا یک بار دیدار داشته و قرار است پیش از پایان سال جاری میلادی دیدار دومی داشته باشند. 

دو کره به طور رسمی از پایان جنگ در سال ۱۹۵۳ میلادی تاکنون در شرایط جنگی به سر می‌برند اما در دیدارهای سران توافق کردند پایان جنگ دو کره را به زودی اعلام کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها