گروه هاي تروريستي درسوريه به بن بست رسيده اند

گروه هاي تروريستي درسوريه به بن بست رسيده اند
دوشنبه 24 مهر 1391 - 13:43

دمشق(العالم)- محافل سياسي سوريه تاكيد كردند كه با پافشاري ارتش اين كشور بر قطعي كردن سرنوشت ناآرامي ها، گروه هاي مسلح و تروريستي به بن بست واقعي رسيده اند.

به گزارش شبكه خبري العالم، در حالي كه دمشق در انتظار ورود "اخضر ابراهيمي" نماينده سازمان ملل متحد به اين كشور است، گروه هاي مسلح در سوريه تلاش مي كنند با دامن زدن به اقدامات تروريستي گسترده تر، مناطق بيشتري از كشور را دستخوش ناآرامي كنند.

"علي مخلوف"عضو پارلمان سوريه دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم خاطرنشان كرد: گروه هاي تروريستي در سوريه به بن بست نزديك شده اند و ديگر نمي توانند در برابر ارتش مقاومت كنند.

وي با بيان اين كه ارتش سوريه استوار و ثابت قدم در مناطق مختلف كشور در حال پيشروي است، تصریح کرد: ارتش در شهر حلب با گسترش عمليات خود توانسته است بر محورهاي شرق و جنوب اين شهر سيطره يابد و نبرد را در مناطق شرقي كه كانون اصلي استقرار تروريست هاست، متوقف كند.

مخلوف افزود: قاطعيت ارتش براي پاكسازي اين شهر، تروريست ها را وادار كرده است كه براي فرار، به حفر تونل از سمت "المحراب" به داخل مسجد جامع الاموي، متوسل شوند.

"أنس الشامي" عضو ديگر مجلس نمايندگان سوريه به خبرنگار العالم گفت: حفر اين تونل ها از سمت مناطق قديمي شهر حلب براي راه يافتن به داخل مسجد جامع، دليلي آشكار بر اين مدعا است كه عامل جنايت و فساد در داخل مسجد اموي، همين تروريست ها بودند.

از سوي ديگر منابع نظامي از عمليات زميني گسترده ارتش سوريه در شهر حمص براي پاكسازي منطقه الخالديه از وجود افراد مسلح خبر دادند. به گفتۀ این منابع انتظار مي رود تا چند روز آينده اين منطقه به عنوان منطقه امن اعلام شود.

محافل سياسي معتقدند با توجه به نبردهاي سنگين و سرنوشت ساز ارتش در اغلب شهرهاي سوريه به ويژه در شهر ادلب كه در آن پنج افسر عربستاني و ترك كشته شدند، گروه هاي مسلح در سوريه به بن بست رسيده اند.

با وجود تشديد خشونت ها در سوريه و افزايش مناطقي كه هدف اقدامات تروريستي قرار گرفته اند، ارتش عقيده دارد كه كشور را از وجود تروريست ها پاكسازي و ثبات را برقرار خواهد كرد.

20:33 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها