خبرگزاری فرانسه: سرکنسول عربستان سعودی، ترکیه را ترک کرد

خبرگزاری فرانسه: سرکنسول عربستان سعودی، ترکیه را ترک کرد
سه شنبه 24 مهر 1397 - 18:29

منابع رسانه‌ای ترکیه می‌گویند که سرکنسول عربستان سعودی به عنوان مطلع‌ترین فرد درباره سرنوشت خاشقچی، ترکیه را به سمت ریاض ترک کرده است.

العالم - عربستان سعودی

خبرگزاری فرانسه -- «محمد العتیبی» سرکنسول سعودی در پی پایان ماموریت بازرسان ترکیه‌ای در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، ترکیه را به سمت ریاض ترک کرده است.

العتیبی در دومین روز ناپدید شدن خاشقچی با درخواست خبرنگار رویترز برای تهیه گزارش و عکس از ساختمان کنسولگری مخالفت کرد و مدعی شده بود که خاشقچی در آنجا حضور ندارد.

وی در روزهای گذشته تحت فشارهای شدید افکار عمومی با قوت گرفتن قتل خاشقچی قرار داشته است و حتی برخی منابع رسانه‌ای می‌گفتند، احتمال فرار وی از ترکیه وجود دارد.

خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولی‌عهد عربستان سعودی، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود اوایل ماه جاری میلادی مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر خارج نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ چند روز پیش برخی منابع غیررسمی اعلام کردنه بودند که العتیبی تا زمان مشخص نشدن سرنوشت خاشقچی، اجازه خروج از ترکیه را نخواهد داشت، چرا که مطلع ترین فرد درباره سرنوشت خاشقچی محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها