نخست وزیر ارمنستان استعفا کرد

نخست وزیر ارمنستان استعفا کرد
سه شنبه 24 مهر 1397 - 21:06

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت که از مقام خود استعفا کرده و امیدوار است از این طریق زمینه برای انحلال پارلمان فراهم شود.

العالم ـ آسیا

نیکول پاشینیان روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ارمنستان تصریح کرد تا برگزاری انتخابات پارلمانی، کفیل مقام نخست وزیری خواهد بود. 
مطابق قانون اساسی ارمنستان، پارلمان این کشور در شرایطی که پس از استعفای نخست وزیر نتواند در دو دور، نخست وزیر جدید را انتخاب کند، منحل می شود. 
پاشینیان پیشتر گفته بود که قصد دارد در ماه دسامبر (دسامبر ) انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کند.
به نظر می رسد نیکول پاشینیان که رهبری حزب مخالف دولت «یلک» را پیش از رسیدن به قدرت برعهده داشت و چند ماه پیش با رهبری اعتراض ها به نخست وزیری رسید، به دنبال برکناری پارلمان ارمنستان است.
به گزارش ایرنا، پارلمان ارمنستان چند ماه پیش برای جلوگیری از نخست وزیری پاشینیان تلاش فراوانی کرد اما با توجه به پشتوانه مردمی و برای جلوگیری از انحلال سرانجام به او رای اعتماد داد.
پاشینیان هم که با شعار مبارزه با فساد در این کشور به قدرت رسیده است پس از نخست وزیری شمار زیادی از اعضای کابینه دولت، استانداران و مقام های ارشد دولتی را با هدف مبارزه با فساد مالی در سطوح مختلف حکومتی بی کار یا به دادگاه معرفی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها