امارات مخالفان یمنی را با استفاده از مزدوران آمریکایی ترور می کند

امارات مخالفان یمنی را با استفاده از مزدوران آمریکایی ترور می کند
سه شنبه 24 مهر 1397 - 22:36

بنابر مطالعات و تحقیقات تارنمای خبری «باز فید» (BuzzFeed) آمریکا، امارات برای ترور رهبران سیاسی یمن، نظامیان زبده و بازنشسته آمریکایی را به خدمت گرفته است.

العالم ـ یمن

تارنمای خبری (BuzzFeed) که در زمینه پژوهش های رسانه ای و مطبوعاتی فعالیت می کند، برای نخستین بار فاش کرد که نظامیان پیشین ارتش آمریکا، اکنون در یک شرکت امنیتی خصوصی که وابسته امارات متحده عربی است، برای حذف و ترور رقبای سیاسی ابوظبی در شهر جنوبی عدن یمن فعالیت می کند.
این تارنمای خبری افزود: مزدوران تازه به خدمت گرفته شده امارات، ورزیده ترین نیروهای پیشین آمریکایی هستند که سالیان دراز در ارتش امریکا آموز شهای تخصصی دیده اند.
نتیجه این تحقیقات، اطلاعات بسیار مهمی را فاش کرد که نشان می دهد که ائمه جمعه، اعضای ارشد حزب اصلاح در شهر عدن به دست این گروه ترور شده اند.
بازفید در بخشی از این تحقیق، فیلمی را منتشر کرده است که «انصاف علی مایو» عضو ارشد حزب الاصلاح در عدن ترور و خودرو شخصی او در برابر منزل اش در شهرستان «المنصوره» منفجر می شود.
براساس این تحقیق، شرکتی که نظامیان آمریکایی آن را اجاره کرده اند، تحت مالکیت «ابراهام جولان» پیمانکار دستگاه امنیتی مجارستانی الاصل، قرار دارد.
جولان بدون اشاره به شخصیت هایی که در یمن به واسطه شرکت اش ترور شده است، افزود، در طول مدت همکاری شرکتم، تیم ما مسئول ترور چند شخصیت یمنی در طول جنگ بوده است.
این مسئول کارکشته امنیتی مجارستانی افزود: شکل مبارزه جدید با تروریسم، تغییر پیدا کرده است و دیگر مراکز نظامی، فرودگاه ها و پادگان ها تخریب نمی شود، بلکه این کار شامل سلسه ترورهای منظم افراد است.
براساس پژوهش این تارنمای خبری آمریکایی، قراردادی که مزدوران پیشین ارتش آمریکا را به خیابان های عدن کشاند، در رستوران ایتالیایی در باشگاه افسران پایگاه نظامی امارات و با حضور «محمد دحلان» عضو پیشین جنبش فتح و مشاور کنونی «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی منعقد شد.
باز فیلد نوشت: ارتش امارات با کمک مستشاران خارجی و به ویژه غربی مدیریت می شود، به گونه ای که ابوظبی سالانه مبالغ هنگفتی را به شرکت های دفاعی آمریکایی و ژنرال های بازنشسته واشنگتن پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، در همین خصوص وزارت دفاع آمریکا پیشتر با فروش 27 میلیارد دلار جنگ افزار و خدمات دفاعی به امارات موافقت کرده بود.
«ماریان جون» مشاور خاورمیانه ای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد 29 مردادماه گذشته گفت: جای هیچ تردیدی نیست که امارات در یمن نقش تخریبی بازی می کند و این موضوع برای افکار عمومی جهان کاملا روشن است.
امارات 15 اردیبهشت 97 نیز جزیره راهبردی 'سقطری' در جنوب شبه جزیره عربستان را اشغال کرد و همین امر موجب تنش شدید میان ابوظبی و دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن و متحد سعودی ها شد.
تک روی های امارات و شکاف شدید با عربستان پس از آن صورت می گیرد که بهمن ماه 96 نیروهای منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن و متحد ریاض در چندین نوبت با نیروهای شورای انتقالی در جنوب یمن متحد ابوظبی درگیر شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها