با ادعای تقلب؛

احزاب معترض انتخابات محلی کردستان عراق به دادگاه شکایت کردند

احزاب معترض انتخابات محلی کردستان عراق به دادگاه شکایت کردند
سه شنبه 24 مهر 1397 - 22:45

در ادامه شکایات احزاب معترض به نتایج انتخابات محلی در کردستان عراق سه حزب جنبش تغییر، جماعت اسلامی و اتحاد اسلامی کردستان عراق در دادگاه اقلیم نیز طرح شکایت کردند.

العالم ـ عراق

نمایندگان سه حزب جنبش تغییر، جماعت اسلامی و اتحاد اسلامی کردستان عراق با حضور در دادگاه اربیل نسبت به تقلب در انتخابات محلی این منطقه طرح دعوا کردند.
این نمایندگان اعلام کردند آنها نسبت به استفاده از شناسنامه های جعلی از سوی احزاب حاکم (حزب دموکرات و اتحادیه میهنی) برای تغییر نتایج انتخابات شکایت کرده و امیدوار هستند که دادگاه سریعا به آن رسیدگی کند. 
این در حالی است که احزاب معترض به نتایج انتخابات محلی در کردستان عراق بیش از 1 هزار شکایت در کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان عراق ثبت کرده اند که هنوز پاسخ این شکایاتها داده نشده است.
کمیسیون عالی انتخابات براساس قانون می بایست در مدت 72 ساعت نتایج انتخابات را اعلام می کرد اما بعد از گذشت 16 روز هنوز نتایج را اعلام نکرده است.
به گزارش ایرنا، در شکایت به استفاده از شناسنانه های جعلی برای تقلب درانتخابات احزاب معترض از وزارت کشور عراق نیز خواسته شده است کمیته ای به این منظور تشکیل دهد که براساس اعلام این وزارتخانه سه کمیته به این منظور تشکیل شده است.
انتخابات محلی کردستان عراق در سی ام سپتامبر برابر با هشتم شهریورماه در سه استان اربیل، دهوک و سلیمانیه برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها