الجزیره: خاشقچی توسط پزشک سعودی کشته و مثله شد

الجزیره: خاشقچی توسط پزشک سعودی کشته و مثله شد
سه شنبه 24 مهر 1397 - 23:06

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در گزارشی به نقل از منابع مطلع در ترکیه اطلاعات جدیدی درباره جمال خاشقچی، روزنامه نگار ناراضی سعودی، منتشر و اعلام کرد که این روزنامه نگار توسط پزشک ویژه نیروهای امنیتی سعودی به قتل رسیده و مثله (قطعه) شده است.

العالم ـ عربستان

الجزیره با استناد به تصاویر و صداهای ضبط شده در داخل کنسولگری عربستان و به نقل از منابع خود اعلام کرد که خاشقچی دو هفته پیش و دقایقی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول توسط "صلاح الطبیقی" پزشک ویژه تشریح (کالبد شکافی) که با نیروهای امنیتی عربستان همکاری دارد، کشته شده است.
در این گزارش آمده است، خاشقچی در عرض هفت دقیقه و در داخل اتاق سرکنسول عربستان کشته شده و اجزای بدن او توسط این پزشک از هم جدا شده است.
به گفته الجزیره، الطبیقی بعد از کشتن خاشقچی از کنسول خواسته بود تا اتاق را ترک کند سپس اقدام به مثله کردن جسد کرده بود. 
او همچنین از همکارانش خواسته بود که هنگام مثله کردن جسد خاشقچی موزیک گوش کنند.
بر اساس این گزارش، روزنامه نگار سعودی قبل از مرگ بدون اینکه مورد بازجویی قرار گیرد، ضرب و جرح و به او ماده ای مخدر تزریق شده است.
خاشقچی 2 اکتبر (10 مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. 
به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست پیشتر اعلام کرد که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.
خاشقچی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.
ناظرین امور منطقه می گویند ،با توجه به تسلط بی سابقه ولیعهد عربستان بر امور کشور ، بعید به نظر می رسد که ربودن و کشتن جمال خاشقچی بدون اطلاع وی صورت گرفته باشد.

پربیننده ترین خبرها