گفتگوی تلفنی ترامپ و بن سلمان پیرامون خاشقچی

گفتگوی تلفنی ترامپ و بن سلمان پیرامون خاشقچی
سه شنبه 24 مهر 1397 - 23:13

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی درباره ناپدید شدن «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد حکومت آل‌سعود گفت‌وگو کرده است.

العالم - آمریکا

ترامپ یک بار دیگر تأکید کرده که بن‌سلمان در این گفت‌وگوی تلفنی هر گونه اطلاع از وقایعی که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به وقوع پیوسته را انکار کرده است. 

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد از زمان ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول از سه‌شنبه هفته گذشته (۱۰ مهرماه/۲اکتبر) ناپدید شده است.

برخی مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند او در داخل این ساختمان کشته شده، اما مقام‌های سعودی معتقدند او ساختمان را ترک کرده است. رژیم سعودی از انتشار فیلمی که ادعایش برای خروج خاشقچی را تأیید کند خودداری کرده است. 

وی نوشت: «همین الان با ولیعهد عربستان سعودی صحبت کردم. او به کلی هر گونه اطلاع درباره آنچه در کنسولگری‌شان در ترکیه به وقوع پیوسته را رد کرد.»

ترامپ در ادامه نوشت: «او در جریان این تماس تلفنی با وزیر خارجه مایک پامپئو بود و به من گفت که تحقیقات کامل و جامع درباره مسئله را آغاز کرده و به سرعت آن را پیش خواهد برد. پاسخ‌ها به زودی روشن خواهند شد.»

جمال خاشقجی، متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۵۸ (۲۱ مهرماه ۱۳۳۷ شمسی) روزنامه‌نگار سعودی است که قبلاً سردبیر روزنامه «الوطن» و بعد از آن مدیر شبکه خبری «العرب» بود.  

شبکه خبری «العرب» که در بحرین مستقر بود به فاصله کوتاهی بعد از راه‌اندازی تعطیل شد. این اتفاق بعد از مصاحبه این شبکه خبری با یک سیاستمدار شیعه بحرینی رخ داد که صحبت‌هایی درباره لغو شهروندی ۷۲ تبعه بحرین مطرح کرده بود. 

خاشقجی سپتامبر ۲۰۱۷ از عربستان متواری شد و بعد از آن به عنوان ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» مقاله‌هایی در انتقاد از سیاست‌های کشورش به ویژه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی منتشر کرد. 

وی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود.

پربیننده ترین خبرها