نیویورک تایمز: سلاح در سوریه به دست تندروها می رسد

نیویورک تایمز: سلاح در سوریه به دست تندروها می رسد
دوشنبه 24 مهر 1391 - 18:32

روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز روز دوشنبه نوشت: بيشتر سلاح هايي كه مخفيانه به سوريه وارد مي شود، به دستور عربستان و قطر به دست گروه هاي تندرو مي رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه نيويورك تايمز روز دوشنبه اذعان کرد: بيشتر سلاح هايي كه مخفيانه به سوريه وارد مي شود، به دستور عربستان و قطر به دست گروههاي تندرو مي رسد و بر خلاف خواستۀ غرب، در اختيار سازمان هاي سكولار قرار نمي گيرد.
اين روزنامه به نقل از برخي مسئولين نوشت: اين نتیجه گیری حاصل برخي گزارش هاي محرمانه است كه به  اطلاع  باراك اوباما رئيس جمهوري امريكا و برخي از مسئولين بلندپايه آمريكايي رسيده است.
اين روزنامه امریکایی افزود: اين وضعيت موجب شده تا مسئولان آمريكايي از نداشتن یک پايگاه مركزي براي توزيع سلاح ها و عدم كنترل بر نحوه توزيع اين تسليحات و بی اطلاعی از این که کدام گروه ها اين سلاح ها را به دست مي آورند ، احساس ناكامي و شكست كنند.
نيويورك تايمز افزود: این مشکلات، ديويد پترائوس مدير سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سي.آي.اي)  را واداشت تا براي كنترل نحوه توزيع سلاح ها،  ماه گذشته به تركيه سفر كند. اما سيا هيچ توضيحي درباره آن سفر نداده است .
اين روزنامه به نقل از يكي از مسئولان  خاورميانه  كه خواست نامش فاش نشود، نوشت: هدف پترائوس، نظارت بر عمليات توزيع سلاح و سپس شكل دادن گروه مخالفي بوده كه آمريكا بتواند با آن كار كند.
گفتني است سيا نمایندگانی را براي هدايت كمك ها  به تركيه اعزام كرده اما این سازمان هيچ اطلاعات مفيدي درباره افراد و گروه هاي مسلح متعددي كه در سوريه فعاليت می کنند، در اختيار ندارد.


پربیننده ترین خبرها