وزیر خارجه آمریکا در آنکارا با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد

وزیر خارجه آمریکا در آنکارا با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 12:52

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که برای گفت‌و‌گو با مقام‌های ترکیه درباره روابط دوجانبه و موضوع ناپدید شدن «جمال خاشقچی» به آنکارا سفر کرده، با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است.

العالم - آمریکا  

وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدارهایش با شاه و ولی‌عهد سعودی در ریاض، امروز چهارشنبه در آنکارا با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در فرودگاه بین‌المللی «اَسَن‌بوگا» آنکارا با «رجب طیب اردوغان» دیدار کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه طبق برنامه قبلی درنظر داشت که امروز سفری رسمی به کشور مولداوی داشته باشد و پیش از این سفر، ملاقات او و پامپئو در فرودگاه انجام شد.

در دیدار اردوغان و پامپئو، وزیر خارجه ترکیه، رئیس سرویس اطلاعات ملی (میت) و سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه نیز حضور داشتند.

وزارت خارجه آمریکا پیش از سفر وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» اعلام کرده بود، پامپئو در آنکارا درباره اقدام اخیر ترکیه در آزاد کردن «اندرو برانسون» کشیسش آمریکایی و همچنین موضوع ناپدید شدن «جمال خاشقچی» گفت‌و‌گو خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار روز گذشته در ریاض با شاه و ولی‌عهد سعودی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که حکام سعودی وعده داده‌اند تحقیقات معتبر و جدی را درباره پرونده مفقود شدن خاشقچی انجام دهند.

پامپئو بعد از دیدار با «محمد بن سلمان» افزود: «در هر کدام از دیدارهایم (در ریاض)، سران سعودی مطلع بودن از اتفاقات کنسولگری استانبول را رد کردند. ارزیابی من این است که آنها تعهد جدی برای مشخص کردن تمام حقایق دارند».

اظهارات این مقام دولت ترامپ در حای مطرح شده که در روزهای اخیر رسانه‌های ترکیه‌ای و همچنین آمریکایی در حال انتشار اسناد و گزارش‌های تازه درباره قتل و تکه تکه کردن خاشقچی هستند.

این روزنامه‌نگار سعودیِ ۵۹ ساله سه‌شنبه دو هفته قبل (دهم مهر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری ریاض در استانبول مراجعه کرد، اما بعد از آن دیگر از ساختمان خارج نشد و زنده دیده نشده است.

پربیننده ترین خبرها