غرب با حربه تحريم نمي تواند مانع پيشرفت ايران شود

غرب با حربه تحريم نمي تواند مانع پيشرفت ايران شود
دوشنبه 24 مهر 1391 - 19:18

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: مصوبه امروز اتحاديه اروپا مبني بر تحريم ايران اقدام جديد نيست بلكه همانند مصوبات قبلي اين اتحاديه است و مسئولان اين اتحاديه تصور مي كنند كه با توسل به حربه ناكارآمد "تحريم" مي توانند مانع پيشرفت ايران شوند در حالي كه غرب نتيجه اي بجز نااميدي و شكست به دست نخواهد آورد.

اسماعيل كوثري روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: غرب هنوز در جهل و ناداني به سر مي برد و كمترين شناختي از ملت ايران ندارد ملتي كه مصمم به ايستادن روي پاي خود و فرمانبرداري از رهبري خويش است.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: غرب تحريم عليه ايران را تشديد كرده است در حالي كه ملت ايران از 3 دهه پيش تاكنون بدون توجه به اين تحريم ها استوار و محكم در مسير پيشرفت گام برمي دارد.  كوثري افزود: تحريم ها از 3 دهه پيش آغاز شده و ما خود را براي مقابله با آن آماده و دستاوردهاي علمي و اقتصادي بزرگي نيز طي اين مدت كسب كرده ايم و همه جهان به اين امور آگاهند.
وي گفت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران بيان فرمودند تحريم ها هنگامي كه مساله هسته اي ايران مطرح نبود و پس از حمله آمريكا به صحراي طبس آغاز شد و آمريكا پس از شكست اش در صحراي طبس متوسل به تحريم سياسي و اقتصادي ايران شد ولي نتيجه اي بجز نااميدي و شكست كسب نكرد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: همين تحريم ها بود كه جوانان ايراني را واداشت عزم خود را براي فعاليت در عرصه هاي علمي و اقتصادي جزم و ثابت كنند كه توانائي تبديل شدن به الگو در جهان را دارند.  
كوثري افزود: ما دستاوردهاي بزرگي كسب كرده ايم و تحريم ها به فرصتي براي كشور تبديل شده است و از اين فرصت براي يافتن راه حل ها و مقابله با تحريم ها استفاده و خود را از همه لحاظ آماده كرديم.
وي گفت: ما پيش بيني مي كرديم كه دشمن تحريم هاي خود را تشديد كند به همين خاطر تدابير لازم را براي خنثي كردن تحريم ها انديشيديم و همانگونه كه در گذشته تحريم ها را خنثي كرديم ، تحريم هاي جديد را نيز خنثي خواهيم كرد و دشمن چيزي بجز شكست عايدش نخواهد شد .  
گفته شده است كه تحريم‌هاي جديد اتحاديه اروپا كه سختگيرانه خواهد بود، محدوديت‌هاي شديدي را عليه واردات گاز طبيعي از ايران و هم‌چنين بخش‌هاي بانكداري، صنايع، و كشتيراني به اجرا خواهد گذاشت.
در همين حال منابع خبري غربي به نقل از يك ديپلمات اروپايي اعلام كردند كه در نشست امروز (دوشنبه ۲۴ مهر) وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در لوكزامبورگ، يك شخص حقيقي و ۳۴ نهاد ايراني در فهرست تحريم هاي تازه اين اتحاديه قرار گرفته است. به گفته اين منبع، تحريم‌هاي تازه در بخش‌هايي به غذا و دارو نيز مرتبط مي‌شود و دولت‌هاي اتحاديه اروپا جزئيات اين محدوديت‌ها را بعداً به طور رسمي اعلام خواهند كرد.
تحريم هاي ضد بشري در حالي عليه ملت ايران وضع مي شود كه غرب همواره ادعاي پايبندي به حقوق بشر را دارد اما به بهانه هاي واهي از جمله احتمال حركت ايران به سوي برنامه غير صلح آميز هسته اي، به خود اجازه مي دهند آشكارا بر اصول اوليه حقوق بشري پاي بگذارند.
 fz-10-16-40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها