تأکید وزیر خارجه عراق بر نقش حزب‌الله در مقابله لبنان با تروریسم

تأکید وزیر خارجه عراق بر نقش حزب‌الله در مقابله لبنان با تروریسم
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 14:00

وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با همتای لبنانی خود بر نقش بارز حزب الله در مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت «مقابله با تروریسم» در رأس دغدغه‌های مشترک بغداد و بیروت قرار دارد.

العالم - عراق

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق که به لبنان سفر کرده امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با «جبران باسیل» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، در کنفرانس خبری مشترک با وی شرکت کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، جبران باسیل در این کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد دولت جدید لبنان هر چه زودتر تشکیل شود و در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران در این باره تأکید کرد: تشکیل دولت لبنان بسیار نزدیک است. 

باسیل در پاسخ به سوالی پیرامون مسأله «جمال قاشقچی» روزنامه‌‌نگار معارض سعودی گفت: ما منتظر نتایج تحقیقات در این باره هستیم و بدون تردید در کنار عدالت می‌ایستیم.

ابراهیم الجعفری گفت تجربه مشترک میان عراق و لبنان به سمت تکامل و همزیستی واقعا مفید بوده است.

وی افزود حزب‌الله به لبنان در پیروزی در تروریسم کمک کرد همانطور که عراقی‌ها و «الحشدالشعبی» در پیروزی کشورشان بر تروریسم سهیم بودند.

الجعفری گفت عراق و لبنان دغدغه‌های مشترکی دارند که بارزترین آنها پیروزی بر تروریسم در منطقه است.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد تمام گذرگاه‌های مرزی به سمت بازگشایی خواهند رفت زیرا شریان‌های کشورهای منطقه هستند. 

وی در سوالی پیرامون جنگ یمن افزود: مداخله (عربستان و برخی کشورهای دیگر) در یمن اشتباه بود و امیدریم هر چه زودتر راه‌حلی برای این موضوع پیدا شود.

ابراهیم الجعفری هفته جاری پس از سفر دو روزه خود به سوریه و دیدار با مقامات این کشور، وارد لبنان شد و در ابتدا با «میشل عون» رئیس‌جمهور دیدار کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها